خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

افزایش سن بازنشستگی رفتاری ناعادلانه نسبت به جامعه کارگری است/ با تصویب برنامه پیشنهادی 50 سال به عقب برمی‌گردیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۳۳۸

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: برنامه هفتم توسعه و افزایش سن بازنشستگی در شرایط موجود رفتاری ناعادلانه است، این رفتار از سمت دولت مردمی به نوعی تصمیمی بدون رعایت اصل سه جانبه گرایی است و پیشنهاد ما این است این موضوع به هیچ وجه تقدیم مجلس نشود.

عیدعلی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به بیانیه تشکلات کارگری استان در مخالفت با پیشنهادهای ارائه شده توسط دولت در لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: تشکلات کارگری استان ازجمله کانون شوراهای اسلامی کار استان، کانون انجمن‌های صنفی کارگران، مجمع نمایندگان کارگری استان، کانون بازنشستگان و خانه کارگر استان بیانیه‌ای را صادر کرده‌اند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین ادامه داد: بیشتر قشر جامعه را کارگران تشکیل داده و همین افراد در عرصه‌های مختلف ازجمله انتخابات حضور پیدا می‌کنند؛ اما دولت‌های مختلف که با رای همین گروه کارگری زمام امور را به دست گرفته‌اند، تنها راه برطرف کردن مشکل اقتصادی کشور را در افزودن به مشکلات کارگران می‌دانند.

وی عنوان کرد: در شرایط موجود که با تورم بالا مواجه هستیم و معیشت کارگران با مشکل مواجه است و بیشتر سبد معیشتی خالی است، از دولت مردمی و مجلس انقلابی انتظار حمایت داشتیم؛ اما متاسفانه شاهد برنامه پیشنهادی هفتم توسعه بودیم.

این مسئول تاکید کرد: هرگونه تصمیم و بررسی موضوع درباره کارگران باید با رعایت اصل سه جانبه‌گرایی باشد و اگر قرار است تصمیمی گرفته شود باید نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت در کنار هم نظر بدهند.

وی عنوان کرد: افزایش سن بازنشستگی و پرداخت حق بیمه توسط کارگران، به این افراد آسیب می‌زند، در تصویب دستمزد، موضوع ترمیم مزد مطرح شد، درحال حاضر با افزایش تورم و قیمت‌ها مواجه هستیم، پس چرا ترمیم صورت نگرفته است.

کریمی اظهار کرد: سئوال ما این است در برنامه هفتم درباره بدهی تامین اجتماعی چه تصمیمی گرفته شده، نوع نگاه به این موضوع نه تنها باعث توسعه نمی‌شود؛ بلکه ما را 50 سال به عقب برمی‌گرداند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز