خبرگزاری کار ایران

در شیراز برگزار شد؛

ایجاد فرصت استفاده از موتورهای برقی با تلاش شهرداری/ نیمی از پروژه‌های امسال شهرداری شیراز به حمل‌ونقل اختصاص دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۹۳۵

نخستین همایش دبیران شورای ترافیک کشور به میزبانی استانداری فارس و شهرداری شیراز برگزار شد.

به گزارش ایلنا، قائم‌مقام شهردار شیراز در این همایش با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد پروژه‌های امسال شهرداری شیراز به حوزه حمل‌ونقل اختصاص دارد، بیان کرد: بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری این کلان‌شهر ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که از ۲۳۰۰ ریز پروژه ۵۰ درصد مرتبط با ترافیک است.  

آرش فرج زاده با اشاره به اینکه مدیریت استانی و شهری به حوزه ترافیک در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری توجه ویژه‌ای دارند، عنوان کرد: شهرداری شیراز نیز در حال حاضر ارتباط ارزنده با پلیس راهور دارد و همچنین طرح جامع شورای ترافیک در کشور برای سال ۱۴۰۲ طرح خوبی است که نتایج خوبی در پی دارد.

ایجاد فرصت استفاده از موتورهای برقی با تلاش شهرداری/ نیمی از پروژه‌های امسال شهرداری شیراز به حمل‌ونقل اختصاص  دارد

وی بیان کرد: باوجود حوزه هوشمندسازی، نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و مرکز کنترل ترافیک ما اقدامات خوبی انجام شده است. 

فرج زاده خاطرنشان کرد: در شیراز تقریباً ترافیک سنگین به‌جز برخی ساعات و مناطق نداریم و عملیات بزرگراه شهید سلیمانی در جهت حل مساله ترافیکی محدوده غربی شیراز در حال انجام است. 

طرح جامع حمل‌ونقل یکپارچه در کلانشهرها اهمیت دارد 

همچنین مدیرکل وزارت حمل‌ونقل کشور با اشاره به اینکه طرح جامع حمل‌ونقل یکپارچه در کلانشهرها اهمیت ویژه ای دارد،‌بیان کرد:  در این حوزه مصوباتی داریم که پشتوانه قانونی آن در مجلس وجود دارد. 

پوریا محمدیان یزدی گفت: بر اساس قانون مجلس در سال ۷۲، شورای عالی ترافیک شهرهای کشور ایجاد و در همان مصوبه مجلس، شورای ترافیک استان‌ها مطرح و سازوکار ما شکل گرفت و بعدها شورای ترافیک شهرستان شکل می‌گیرد. 

وی با اشاره به اینکه در قانون برنامه ششم توسعه سال ۹۶، در شهرهای بالای یک‌میلیون نفر شورای ترافیک کلان‌شهرها ایجاد شد و فرآیند راهبری ترافیک شهری از دهه ۷۰ در کشور طراحی‌شده است، ابراز کرد: استانداران رئیس شورای ترافیک استان‌ها هستند و همین ساختار در شهرستان، فرماندار و سپس معاون فرماندار در این حوزه کمک ما است. 

ایجاد فرصت استفاده از موتورهای برقی با تلاش شهرداری/ نیمی از پروژه‌های امسال شهرداری شیراز به حمل‌ونقل اختصاص  دارد

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور تصریح کرد: در حوزه حمل‌ونقل ترافیک مصوباتی داریم که پشتوانه قانونی آن در مجلس وجود دارد. 

به گفته محمدیان یزدی طرح‌های جامع حمل‌ونقل توسط شهرداری باید تهیه و در استان تصویب و سپس برای تصویب به شورای عالی ارسال شود و طرح جامع حمل‌ونقل یکپارچه هم در این میان مطرح‌شده است که در کلانشهرها دارای اهمیت ویژه است. 

مدیرکل حمل‌ونقل وزارت کشور با بیان اینکه به معاون عمرانی استانداری‌ها اختیارات لازم را داده‌ایم تا نتایج را به ما اعلام کنند، بر تقویت نقش ستادی تأکید کرد. 

فارس بیشترین طول راه های کشور را دارد 

در ادامه معاون عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه این استان با بیش از ۲۰ هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی به‌عنوان استان اول کشور به شمار می‌رود،  عنوان کرد: لذا به ایجاد مبانی نظری و فعالیت‌های میدانی و پژوهشی به‌صورت توأم نیاز داریم. 

محمود رضایی بیان کرد: عوامل متعددی در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک نظیر میزان تلفات انسانی اولیه و ثانویه، اتلاف زمان فوق‌العاده، مصرف سوخت و نارسایی محیط‌ زیست و آسیب‌های روحی و روانی وجود دارد. 

ایجاد فرصت استفاده از موتورهای برقی با تلاش شهرداری/ نیمی از پروژه‌های امسال شهرداری شیراز به حمل‌ونقل اختصاص  دارد

وی با اشاره به وجود سالیانه بیش از ۳۰۰ هزار مصدوم در کشور ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد در این‌ بین، نقش انسان به‌ تنهایی به‌اضافه نقش مشترک انسان و وسیله نقلیه ۶۰ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است و انسان و راه نیز عامل بیش از ۵۶ درصد تصادفات هستند. 

به گفته وی بررسی‌ها حاکی از این است که رانندگی با وسیله نقلیه معیوب خسارت بالاتری از رانندگی در جاده معیوب دارد؛ چراکه همه جاده‌ها و حتی کوره‌راه‌ها دارای مشخصه هستند و مسئله جایی است که انسان‌ها خارج از معیار راه‌ها حرکت می‌کنند. 

رضایی با اشاره به عوامل مؤثر دیگر در حوزه حمل‌ونقل اظهار کرد: ضعف یا قوت قانون در حوزه حمل‌ونقل، ضعف یا قوت قانون در اجرا توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط با آیین‌نامه ایمنی، سبک زندگی شامل مدل‌های زندگی و جغرافیا و آب‌وهوا ازجمله این موارد است. 

معاون عمرانی استانداری فارس اضافه کرد: برای نگهداری و بهسازی جاده‌ها مصوبات و بودجه‌هایی در نظر گرفته‌شده است که به بهبود ترافیک کمک می‌کند. 

وی با تأکید بر تبصره ۷ قانون بودجه تصریح کرد: استفاده از ظرفیت این قانون جهت نوسازی حمل‌ونقل عمومی بار و مسافر نقش مؤثری دارد و پیشنهاد ایجاد اداره کل مدیریت ترافیک اقدام خوبی است و نتایج مؤثری در پی دارد. 

ایجاد فرصت استفاده از موتورهای برقی با تلاش شهرداری/ نیمی از پروژه‌های امسال شهرداری شیراز به حمل‌ونقل اختصاص  دارد

ایجاد فرصت استفاده از موتورهای برقی با تلاش شهرداری شیراز 

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به اینکه شهرداری این کلان‌شهر باهدف کاهش آلودگی هوا، اقداماتی ازجمله انعقاد تفاهم‌نامه با شرکتی دانش‌بنیان در راستای ایجاد ظرفیت برای بهره‌مندی شهروندان از موتورهای برقی انجام داده است، گفت: یکی از معضلات بزرگ کلانشهرها، بحث آلودگی و ایجاد هوای پاک اشت و در این راستا در شهرداری شیراز با مذاکراتی که با چندین شرکت به‌خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان داشتیم، تفاهم‌نامه‌ای منعقد و موتورسیکلت‌های برقی را به شهروندان ارائه می‌دهیم. 

هادی شه‌دوست شیرازی  با اشاره به استفاده زیاد از موتورسیکلت‌های بنزینی که موجب ایجاد آلودگی‌های صوتی و زیست‌محیطی می‌شود، ابراز کرد: در این همین راستا امروز شاهد انعقاد یک تفاهم‌نامه همکاری با یک شرکت دانش‌بنیان هستیم که در طی سه سال، سه هزار دستگاه موتورسیکلت برقی را به شهروندان شیراز ارائه کنیم. 

وی با اشاره به نحوه پرداخت و تسهیلات گفت: ظرفیت برای پرداخت ۲۰، ۳۰ و ۳۵ درصد و اقساط بلندمدت برای شهروندان در این تفاهم دیده‌شده است. 

شه‌دوست تصریح کرد: اگر اقبال خوبی در این حوزه ایجاد شود با شرکت‌های دیگر هم وارد مذاکره خواهیم شد و از ظرفیت سایر تولیدکنندگان داخلی هم بهره خواهیم برد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز