خبرگزاری کار ایران

مدیر کل سرمایه‌گذاری استانداری مطرح کرد؛

ضرورت همکاری بخش خصوصی و هنرمندان سنگ‌تراشی خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۸۹۰

مدیر کل امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی گفت: باید بخش سنگ‌های تزئینی، قیمتی، نیمه‌قیمتی و هنرمندان سنگ‌تراش به بخش خصوصی متصل و همکاری بین آن‌ها برقرار شود.

به گزارش ایلنا از مشهد، رضا عباس زاده امروز در نخستین همایش تخصصی هنر سنگ‌تراشی که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: تامین مالی یکی از مسائلی است که می‌تواند به توسعه مشاغل صنایع‌دستی کمک کند ما اکنون تحت عنوان مشاغل خرد و متوسط تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌کنیم.

مدیر کل امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی ادامه داد: از محل اعتبارات تبصره قانون بودجه نیز به هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی تسهیلات پرداخت می‌کنیم.

او با بیان این‌که هنر ارزشمندترین ثروت دنیاست، تصریح کرد: هنرمندان با کمترین هزینه ارزشمندترین آثار را خلق می‌کنند و آثارهنری بیشتری ارزش افزوده را دارند اما به دلیل این‌که به کالای مصرفی تبدیل نشده‌اند، هنرمندان درآمد بالایی ندارند و هنوز هنر آن‌ها به ارزش ریالی تبدیل نشده است.

عباس‌زاده با بیان‌ این‌که محصولات هنری سنگ و سنگ‌تراشی در بازار شهر مشهد هم شناخته شده نیز یادآور شد: ده‌ها مجتمع تجاری در شهر مشهد محصولات کریستال‌های خارجی را به‌فروش می‌رسانند اما یک بازارچه برای فروش محصولات سنگ و هنر سنگ‌تراشی نداریم.

او به ظرفیت‌های غنی معادن سنگ ایران و خراسان اشاره کرد و گفت: باید با فرآوری و تولید محصولات سنگ و فرآورده‌های سنگی از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

مدیر کل امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی یادآور شد: در کشور ما ظرفیت تولید ۲۵ میلیون تن سنگ تزئینی وجود دارد اما فقط حدود ۱۰ میلیون تن تولید و صادر می‌کنیم در حالی که ترکیه در همسایگی ما حدود ۱۰ برابر ما سنگ تزئینی صادر می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز