خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

قطع انشعاب آب غیر مجاز در یک خوابگاه دانشجویی/ انشعاب به باغات میوه رسیده بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۴۸۵

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب تربت حیدریه گفت: انشعاب غیر مجاز آب یکی از خوابگاه‌های دانشجویی تربت حیدریه که اقدام به آبیاری باغات زردآلو و پسته کرده‌ بود شناسایی و قطع شد.

علی‌رضا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا  اظهار کرد: در روزهای اخیر تماس‌ها و مکاتبات زیادی از طرف دانشگاه‌های دولتی و آزاد مبنی بر کمبود آب شرب در یکی از خوابگاه‌های دانشجویی داشتیم که با توجه به برنامه ریزی تامین آب، با وضعیت موجود مغایرت داشت.

وی افزود: با توجه به اعتراض دانشجویان در فصل امتحانات، موضوع تجمع دانشجویان نیز مکرر به آبفای شهرستان ارجاع داده می‌شد و فضا بگونه‌ای رقم خورده‌ بود که آبفای شهرستان بنا بر وظیفه سازمانی خود اقدام به تامین آب شرب با تانکر نیز کرده‌ است.

عباسی بیان کرد: با توجه به سابقه شناسایی انشعاب غیرمجاز در سال گذشته در خوابگاه مذکور و وجود باغات اطراف خوابگاه، تیم عملیاتی حوزه بهره برداری و مشترکین شرکت به محل اعزام و پس از بررسی کارشناسی، وجود انشعاب غیرمجاز محرز و اقدام به اعزام بیل مکانیکی به محل شد.

مدیرعامل شرکت آبفا تربت حیدریه ادامه دارد: در حفاری انجام شده دو انشعاب با سایز ۳۲ در خوابگاه دانشجویی و باغ زردآلو و پسته به مساحت یک هکتار و استخر شناسایی و قطع شد.

عباسی تأکید کرد: براساس محاسبه انجام شده حجم آب مصرفی غیرمجاز ۳۱هزار و ۶۰۰ مترمکعب در ماه است، این در حالی است که بزرگ‌ترین مخزن آب شرب شهر تربت حیدریه ۱۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت دارد.

مدیرعامل آبفا تربت حیدریه گفت: مدت استفاده از زمان شناسایی سال قبل تا الان یکسال است و این مصرف با احتساب سرانه مصرف ۳۰ مترمکعب در دوره دوماهه برای یک خانوار، معادل مصرف ۲هزار و ۱۰۰ خانوار در ماه است.

وی اظهار کرد؛ نکته جالب توجه اینکه، با اعتراض مسئولان خوابگاه به بی‌آبی و اعزام تانکر شرکت آبفا در روزهای اخیر، معلوم شد در قرارداد بین خوابگاه مذکور و دانشگاه، هزینه آب بهای خوابگاه توسط دانشگاه پرداخت می‌شود.

مدیرعامل آبفای شهرستان با اشاره به روند ارجاع پرونده‌ها به دستگاه قضایی و طولانی بودن زمان صدور حکم قضایی، وضعیت موجود رسیدگی را فاقد بازدارندگی اعلام کرد و افزود: حوزه آبفای شهرستان نیازمند حمایت قضایی و انتظامی است.

وی تصریح کرد: هرگونه انشعاب فاقد کنتور و اشتراک، از لحاظ شرعی حرام است و  از این پس انشعاب غیرمجاز را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز