خبرگزاری کار ایران

۳۰۰ هکتار ذرت بذری هیبرید در قزوین تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۶۹۳

تفاهم نامه اجرای کشت ذرت بذری هیبرید در استان قزوین به میزان حداقل ۳۰۰ هکتار در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ با سازمان جهاد کشاورزی استان به امضاء رسید.

به گزارش ایلنا، در مراسم امضاء این تفاهم نامه سرپرست سازمان جهاد کشاورزی و تعدادی از کشاورزان اقبالیه حضور داشتند.

بر اساس این تفاهم نامه اجرای مطلوب تولید بذر ذرت هیبرید در سطح استان و شهرستان‌های تابعه، برقراری ارتباط موثر و کارآمد بین سازمان و شرکت در راستای ترغیب زارعان برای توسعه کشت و دستیابی به سطح سبز حداقل ۳۰۰ هکتار ذرت بذری هیبرید از اراضی آبی استان در کشت بهاره در سال ۱۴۰۲ برنامه ریزی شده است.

در این تفاهم نامه قرار شده انواع خدمات فنی، حمایت و پشتیبانی از زارعان در تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت و تسویه حساب بموقع به اهتمام انجام شود.

یکی از خصوصیات بارز این تفاهم نامه، تامین به موقع کودهای شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه مزارع ذرت بذری استان و همکاری با شرکت و کشاورزان تولید کننده بذر در زمینه رفع موانع احتمالی از قبیل ایزولاسیون و غیره است.

در پایان این تفاهم نامه آمده است که تدوین دستورالعمل فنی، اجرایی و حمایتی با تعامل گروه کارشناسی سازمان و شرکت حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز پس از انعقاد تفاهمنامه اجرایی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز