خبرگزاری کار ایران

رئیس آتش‌نشانی قزوین:

ایمن سازی و حفاظ گذاری کانال آبرسانی قزوین ضرورت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۴۴۰

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین گفت: حفاظ گذاری، فنس کشی و ایجاد محدودیت در اطراف کانال‌ها به منظور ممانعت از دسترسی و نزدیک شدن به محدوده خطرناک کانال در حوزه شهری برای کاهش آمار غرق‌شدگی در استان ضرورت دارد.

به گزارش ایلنا، قدیر موسی خانی در جلسه کمیسیون خدمات شهری و شورایاری شورای شهر قزوین گفت: آتش‌سوزی در علفزارها و باغات یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی است که با فصل گرما احتمال بروز آن افزایش می‌یابد که در سال گذشته ۷۰۵ مورد حریق در علفزارها و مراتع اتفاق افتاد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین به موضوع غرق شدگی در کانال‌های آبرسانی و استخرهای کشاورزی به عنوان یکی از عوامل خطر در حوزه آتش‌نشانی اشاره کرده و گفت: ما استان ساحلی نیستیم ولی سالانه ۲۵ تا ۳۰ نفر غرق شده در استان داریم و باید برای پیشگیری از حوادث غرق شدگی برنامه داشته باشیم.

وی ادامه داد: عمده غرق شدگی‌ها در فصل تابستان اتقاق می‌افتد و بیشترین غرق شدگی در کانال آبرسانی ما که حدود ۱۲۰۰ کیلومتر است رخ می‌دهد.

این مسئول به پیشنهادات و اقدامات موثر جهت کاهش تعداد غرق شدگی اشاره کرد و گفت: نصب تابلوهای هشدار دهنده و ممنوعیت شنا، برگزاری مانورها و برنامه‌های آموزشی، گشت زنی متولیان نظارت بر شبکه و کانال آبرسانی در فصول گرم سال در مسیر کانال، نصب بنر و استفاده از ظرفیت‌های تبلیغاتی و فرهنگسازی در میان نوجوانان از جمله پیشنهادات است.

وی همچنین خواستار نصب حفاظ و ایمن سازی مسیر کانال در غرب بلوار امام علی (ع) شد و گفت: این مسیر پرتردد است و متاسفانه ایمن سازی نشده و جزء مناطق شهری قزوین است که باید ایمن سازی شود.

در ادامه این جلسه کارشناسان معاونت خدمات شهری به ارائه آمارهای کانال‌های سطح مناطق شهری و وضعیت ایمن سازی و حفاظ کانال‌ها پرداختند.

همچنین اعضای کمیسیون ضمن بررسی وضعیت غرق شدگی در کانال آبرسانی و اقدامات سازمان آتش‌نشانی در این حوزه خواستار نصب حفاظ و ایمن سازی کانال‌های آبرسانی در محدوده شهری شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز