خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس اقتصادی:

تولید و بهره وری در کهگیلویه و بویراحمد صفر است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۹۵۲

مشاور اقتصادی رئیس اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ۱۰ ساله گذشته، بهره‌وری و تولید ما در این استان صفر بوده و باید در این زمینه تلاش‌های دوچندانی کنیم.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "محمدامین منوچهری" در هفتادمین جلسه شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی که به ریاست سیداحسان عسکری معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و به دبیری عبدالله قبادی رئیس اتاق بازرگانی این استان در سالن جلسات این اتاق برگزار شد، اظهار داشت: باید در حوزه سرمایه‌ گذاری در این استان رقابت و بسترهای رقابتی را فراهم آورد چراکه در حوزه طرح‌های نیمه‌تمام تغییری در تولید حاصل نمی شود.

وی با تاکید براینکه برای برون رفت از بن بست تولید در استان کهگیلویه و بویراحمد باید راه حلی پیدا کنیم، خاطرنشان کرد: تا زمانی که نتوانیم اصلاحات و تغییرات بنیادین در زمینه صدور مجوزات ایجاد کنیم، همچنان تولید ما با مشکل مواجه خواهد بود.

مشاور اقتصادی رئیس اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار تاسف از اینکه صدور مجوزها در این استان حدود ۷۰ مرحله دارد و بطور میانگین ۱۵ ماه بطول می انجامد و گاها تا سه سال هم طول کشیده است، ادامه داد: تمام سازمان‌های مرتبط با صدور مجوز مشکل‌ساز هستند و یکی از اساسی‌ ترین موانع و مشکلات در فضای کسب و کار استان، بوروکراسی اداری، موازی‌کاری و طولانی بودن روند صدور مجوزها است

منوچهری گفت: استعلام از سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی ۲ تا سه ماه، استعلام از امور اراضی سه تا شش ماه، استعلام از منابع طبیعی ۲ تا پنج ماه، استعلام از امور آب ۲ تا چهار ماه، استعلام از کارگروه زیربنایی چهار تا هفت ماه، تصویب در شورای برنامه ریزی یکماه و صدور مجوز در سازمان مربوطه یکماه است.

مشاور اقتصادی رئیس اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ناراحت کننده این است که اگر امور اراضی استعلام می کند، همان هم در منابع طبیعی استعلام می شود، بنابراین موازی‌کاری و استعلام دوباره ، روند صدور مجوزها را طولانی کرده است.

منوچهری با انتقاد از تدوین برنامه‌های شش سال گذشته دراین حوزه در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهارداشت: سند راهبردی و برنامه استراتژی سازمان‌ها براساس پیش بینی نرخ رشد اقتصادی استان و برنامه هفتم توسعه باید تدوین شود.

وی گفت: در بخش محصول ناخالص داخلی نیز با اظهارتاسف باید گفت که نرخ آن در این استان طی ۱۰ سال گذشته همیشه منفی و معنی‌دار بوده و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم تغییری در نرخ محصول ناخالص داخلی استان ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز