خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

خرید تضمینی بیش از ۱۹ هزار تن محصول زراعی در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۶۴۵

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۹ هزار و ۷۸۸ تن گندم، کاملینا و کلزا از شهرهای جنوبی استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

به گزارش ایلنا،  سید عماد شاهرخی در چهارمین جلسه ستاد برداشت سال ۱۴۰۲ محصولات کشاورزی اظهار داشت: تاکنون ۱۸ هزار و ۶۱۵ تن گندم، ۲۹۹ تن کلزا و ۸۷۴ تن کاملینا توسط مباشر (تعاون روستایی) و با همکاری اداره کل غله و خدمات بازرگانی از شهرهای جنوبی استان خریداری شده است.

وی افزود: از ابتدای خرداد ماه سال جاری برداشت محصولات غلات و دانه‌های روغنی با فعالیت ۵۲۰ دستگاه کمباین در مناطق جنوبی استان شروع شده است و ۱۷ دستگاه کمباین غیر کاهکوب نیز برای برداشت دانه های روغنی مشغول فعالیت هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: برای تمامی کمباین‌های فعال، سهمیه سوخت مورد نیاز و کارت معاینه فنی صادر شده است و علاوه بر همکاران جهاد کشاورزی، ۱۰ تیم برداشت از شرکت‌های خصوصی مشغول نظارت بر فعالیت کمباین‌ها هستند.

شاهرخی گفت: همچنین آموزش‌های لازم در خصوص نحوه نظارت بر برداشت محصولات به کارشناسان، مهندسین ناظر و نیروهای بسیج کشاورزی شهرستان‌های جنوبی استان شامل پلدختر، کوهدشت، رومشکان و خرم آباد ارائه شده است.

وی افزود: طی سال زراعی جاری مبارزه با علف‌های هرز گندم در سطح ۲۳۱ هزار و ۳۰۷ هکتار با افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال قبل، مبارزه با علف‌های هرز جو در سطح ۱۰۹ هزار و ۱۱۷ هکتار با افزایش ۱۰۳ درصدی، مبارزه با سن غلات در ۸۱ هزار و ۱۰۲ هکتار و مبارزه با زنگ زرد گندم در سطح هفت هزار و ۲۰۶ هکتار صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: در حال حاضر میزان کشت گندم در دنیا به عنوان ستون فقرات امنیت غذایی و بخش کشاورزی ۸۷۰ میلیون تن است و ایران با تولید در حدود ۶ میلیون هکتار، در رتبه ۱۳ جهان قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز