خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد عنوان کرد؛

خریداری باغات بزرگ یزد فعالیت دو سر برد اقتصادی است / استفاده عموم مردم از باغ های شهر جهانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۶۲۸

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد با تاکید بر لزوم خریداری باغات بزرگ مناطق مختلف شهر جهت استفاده عموم مردم گفت: خریداری باغات بزرگ یزد فعالیت دو سر برد اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، فاطمه زارع با تاکید بر لزوم تقویت فضای سبز شهری برای استفاده عموم مردم و ایجاد شور و نشاط در شهروندان اظهار داشت: صیانت از باغات موجود در شهر یزد یکی از فعالیت های مورد توجه در زمینه تقویت فضای سبز شهری است.

وی با تاکید بر اینکه باید از آنچه که داریم بهترین استفاده و بیشترین بهره وری را داشته باشیم افزود: یکی از برنامه‌های کمیسیون خدمات شهری شورای شهر خرید پنج باغ بزرگ در مناطق مختلف شهر جهت استفاده عموم مردم است.

زارع با اشاره به اینکه نبود فضاهای باز و سبز در شهرهای پرازدحام و شلوغ امروزی، کیفیت زندگی شهری را کاهش می‌دهد و هزینه زیادی را بر مدیریت شهری و ساختارهای زیست‌محیطی شهر تحمیل می‌کند ادامه داد: بر همین اساس امسال یکی از این باغات خریداری و مناسب‌سازی خواهد شد.

وی خریداری باغات بزرگ یزد را فعالیت دو سر برد اقتصادی دانست و افزود: آسیب‌هایی که مردم از نبود فضای سبز می‌بینند به مراتب بیشتر از خرید و توسعه فضای سبز است که این اتفاق هم هزینه‌های مردم را کاهش می‌دهد و هم هزینه‌های متولیان شهر برای بهبود وضعیت شهر مطلوب‌تر خواهد شد که صرفه جویی اقتصادی را به همراه دارد.

وی یکی دیگر از اقدامات کمیسیون را استفاده از نهال‌ها و درختان مثمر در فضای سبز شهر دانست و گفت: در همین راستا نیز سال گذشته ۱۴ هزار نهال مثمر زیتون و نارنج و نیز گل‌های فصلی در بین شهروندان توزیع شد.

این عضو شورای شهر با تاکید بر لزوم حفظ و نگهداری فضای سبز موجود در شهر یزد با وضعیت آبی استان گفت: در این خصوص شهرداری باید اقدام لازم را انجام دهد تا فضای سبز شهر حفظ شود و از سویی نظارت بر عملکرد پیمانکاران در این خصوص افزایش بیشتری داشته باشد.

زارع با اشاره به فعالیت ۱۳ ایستگاه آتش‌نشانی در شهر یزد، از پیگیری دو مؤلفه اساسی تامین تجهیزات و نیروی آموزش‌دیده توانمند و باانگیزه در این حوزه از سوی کمیسیون مذکور خبر داد و گفت: با توجه به صنعتی شدن و گسترش شهر به‌ ویژه گسترش آپارتمان‌نشینی علاوه بر اختصاص ۱۶ میلیارد تومان جهت تامین تجهیزات ایمنی برای شهر، سعی شد با اقداماتی رضایت شغلی نیروهای آتش‌نشان شهر فراهم شود.

این عضو شورای شهر خواسته و مطالبه شهروندان پس از آسفالت مناسب معابر را جمع‌آوری مطلوب پسماندها ذکر کرد و گفت: تلاش داریم در جهت دفع و بازیافت مناسب زباله در بخش‌های مختلف به صورت کاملاً کارشناسی پیش برویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز