خبرگزاری کار ایران

عضو هیأت علمی گروه محیط‌زیست دانشگاه اراک:

رتبه محیط‌زیستی ایران از لحاظ شاخص‌های جهانی خوب نیست / حجم استفاده از ظرفیت زیستی استان مرکزی ، 1.5 برابر بیشتر از حد استاندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۳۰۶

عضو هیأت علمی گروه محیط‌زیست دانشگاه اراک با بیان اینکه نتیجه حکمرانی محیط‌زیست توسعه پایدار است، گفت: توسعه پایدار یعنی توسعه‌ای که نیازهای امروز ما برآورده شود، بدون آنکه این نیازهای امروزی، آینده ما را به خطر بیندازد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر انصاری با تأکید بر اینکه ویژگی محیط‌زیست این است که جامعه‌نگر بوده و منجر به پایداری سرزمین می‌شود، افزود: ظرفیت زیستی، توانی است که منطقه به ما می‌دهد. حکمرانی انسان‌ها باید متناسب با توسعه پایدار و ظرفیت زیستی باشد، اما متأسفانه اینگونه نیست.

وی ادامه داد: اگر حکمرانی خوب در محیط‌زیست نباشد، امنیت زیستی نخواهیم داشت و این مسئله به مرور باعث از بین رفتن منابع انرژی خواهد شد. حکمرانی خوب این است که نتیجه آن منجر به پاسخگویی، شفافیت، کارایی و قانون محوری باشد.

عضو هیأت علمی گروه محیط‌زیست دانشگاه اراک اظهار داشت: روند حرکت رتبه محیط‌زیستی ایران از لحاظ شاخص‌های جهانی خوب نیست. شرایط به گونه‌ای است که در بازه زمانی یک سال از 67 به 167 رسیده‌ایم که جای تأمل دارد.

انصاری به بحران‌های زیست‌محیطی در ایران اشاره داشته و تصریح کرد: این بحران‌ها شامل تغییرات اقلیم، افزایش جنگل زدایی، افزایش سطح آلودگی رودخانه ها و دریاچه‌ها و بحران آب است. مواردی که باید برای حفظ محیط‌زیست توجه ویژه‌ای به آنها شود.

وی با اشاره به اینکه همواره در دانشگاه اراک در راستای حوزه محیط‌زیست استان و کشور دغدغه داریم، بیان داشت: همواره اهداف محیط‌زیستی‌ها این است که تفکرات جهانی و اقدامات محلی داشته باشند. امروزه باید به این سمت‌وسو حرکت کنیم که بدانیم اثر و ردپای ما در محیط‌زیست جهان به چه صورت است.

عضو هیأت علمی گروه محیط‌زیست دانشگاه اراک با بیان اینکه وابستگی 73 درصد نیروگاه‌های کشور به گاز جای نگرانی دارد، تأکید کرد: در استان مرکزی حجم استفاده از ظرفیت زیستی، 1.5 برابر بیشتر از حد استاندارد است که علت آن استفاده از منابعی مانند آب و برق و گاز است. 

انتهای پیام/
شایسته سلامی, شایسته سلامی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز