خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای شهر گلپایگان مطرح شد؛

بودجه شهرداری گلپایگان پاسخگوی توسعه پایدار شهری نیست/ نیازمند جلب سرمایه گذار هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۲۱۷

شهردار گلپایگان گفت : از خردادماه سال ۱۴۰۱ مصالح عمرانی پروژه‌های شهرداری گلپایگان بیش از ۳۰۰ درصد افزایش یافته است اما یک درصد اعتبار ارزش افزوده افزایش نیافت.

به گزارش ایلنا ، پیمان شکرزاده، در جلسه شورای شهر گلپایگان با بیان اینکه موفقیت مدیریت شهری با مشارکت مردم اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: در ۲۰ سال گذشته با تشکیل شوراها این اصل مهم قوت یافته است.

وی با تاکید بر اینکه اداره دارایی استان نسبت به تخصیص اعتبارات ارزش افزوده شفاف سازی کند، افزود: به رغم پیگیری‌ها هنوز مشخص نیست اعتباری که از محل ارزش افزوده به اداره دارایی پرداخت می‌شود چه میزان آن باید به شهرداری‌ها پرداخت شود.

شهردار گلپایگان گفت: از خردادماه سال ۱۴۰۱ مصالح عمرانی پروژه‌های شهرداری بیش از ۳۰۰ درصد افزایش یافته است اما یک درصد اعتبار ارزش افزوده افزایش نیافت، و به رغم افزایش تحقق بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری برنامه‌ها پیش‌بینی شده به خوبی اجرا نشد.

شکرزاده تصریح کرد: بودجه شهرداری جوابگوی توسعه پایدار شهری نیست و نیازمند جلب سرمایه گذار هستیم، اما متاسفانه استان با سرمایه‌گذاران همکاری نمی‌کند.

وی با بیان اینکه در بخش خدمات شهری ۱۲۰ نفر کمبود نیرو داشتیم که با پیگیری‌هایی که انجام دادیم دو نیرو در سال جاری استخدام شدند، گفت: چارت سازمانی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گلپایگان ۷۸ نیرو نیاز دارد اما۲۰ نیرو در دو ایستگاه آتش‌نشانی فعالیت دارند و علاوه بر حوادث شهری، در مواقع نیاز حوادث سد گلپایگان، روستاهای اطراف و شهرک‌های صنعتی را نیز پوشش می‌دهند.

طاهره خوشنویسان، نایب رئیس شورای شهر گلپایگان هم  با اشاره به اینکه از ابتدای دوره ششم شورای شهر گلپایگان تاکنون ۲۶۱ جلسه با ۲۹۸ مصوبه برگزار شده است، اظهار داشت: در این مدت کمیسیون ورزش و تندرستی و بانوان ۲۷ جلسه، کمیسیون فرهنگی ۲۱ جلسه، کمیسیون سرمایه‌گذاری ۲۲ جلسه، کمیسیون بهداشت و درمان ش۶ جلسه، و کمیسیون عمران ۱۱ جلسه برگزار کرده است.

وی توسعه مناطق کم برخوردار شهر گلپایگان را اولویت دوره ششم شورای شهر دانست و افزود: تاکنون در مناطق کاظم‌آباد، مسکن مهر، شهرک الوند و محله شهید خرازی ۹ پروژه اجرا شده است.

نایب رئیس شورای  شهر گلپایگان با بیان اینکه بوستان ملت در شهرک الوند احداث، و احداث بوستان گل نرگس در محله کاظم آباد در دست اجرا است، افزود: ،با احداث این دو پارک ۲ هزار متر به فضای سبز شهری افزوده شد.

خوشنویسان ادامه داد: برای تملک و احداث این دو پارک بیش از ۵۰ میلیارد تومان صرف شده است.

وی گفت: در یک سال گذشته ۹ کیلومتر لوله‌گذاری در جهت انتقال آب خام به فضای سبزی شهری اجرا شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گلپایگان از آزادسازی سمت راست خیابان آیت الله خوانساری خبر داد و افزود: سمت چپ در دست اقدام برای آزادسازی است.

خوشنویسان از آغاز فاز نخست بلوار ساحلی شهر خبر داد و گفت: در یک سال گذشته ۶۰ کیلومتر خط کشی و رنگ آمیزی جداول شهری انجام شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز