خبرگزاری کار ایران

ایلنا از فارس گزارش می دهد؛

گردشگری فارس عقب گرد می رود/ با ورود یک هواپیما به فارس مشکل گردشگری حل نمی شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۲۵۴

نماینده شیراز و زرقان در مجلس معتقد است؛ ضعف در وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری اجازه رشد صنعت مهم در کشور را نمی دهد و وزیر میراث فرهنگی به دلیل اینکه از بدنه مجموعه گردشگری نبوده است اهمیت این موضوع را درک نکرده است.

به گزارش ایلنا، با نگاهی به وضعیت گردشگری سلامت فارس می‌بینیم که اگرچه استان فارس جایگاه بالایی در دانش پزشکی دارد و به موفقیت چشمگیری در این حوزه رسیده است اما به دلیل دست کم گرفتن جایگاه صنعت گردشگری سلامت و رها شدن این صنعت در طی دهه‌های متوالی، برخی شهرهای دیگر توانسته‌اند در زمینه جذب بیماران خارجی از این استان پیشی بگیرند.

این موضوع البته تنها به وضعیت گردشگری سلامت ختم نمی شود؛ فارس با  بیشترین اثر میراثی در کل کشور و بیشترین اثر ثبت جهانی در حوزه های دیگر گردشگری نیز نتوانسته در این زمینه موفق عمل کند.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس در گفت و گو با ایلنا می گوید: ضعف  موجود در وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری اجازه رشد صنعت گردشگری  را در کشور  و به تبع آن در استان فارس  نمی دهد.

علیرضا پاک فطرت با بیان اینکه ضعف در وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری اجازه رشد به این صنعت بسیار مهم در کشور و استان را نمی دهد، می افزاید: متاسفانه مجموعه میراث فرهنگی فارس هم هنوز به این باور نرسیده اند که باید اشتغال در استان بر محور گردشگری گذاشته شود و این امر هنوز ملکه ذهن مسئولان میراث فرهنگی قرار نگرفته است.
پاک فطرت ادامه می دهد:با توجه به اینکه گردشگری می تواند در کنار سایر جاذبه های فرهنگی، تاریخی و زیارتی نقش آفرینی کند اما به نظر می رسد بخش های دولتی و خصوصی فارس در موضوع گردشگری موفق عمل نکرده است. 

فاصله نزدیک مشهد و تبریز  در حوزه گردشگری درمانی از فارس

وی  با اشاره به اینکه شهرهایی مانند تبریز و مشهد در آینده ای نه چندان دور  به حوزه گردشگری درمانی فارس  می رسند و حتی ممکن است گوی سبقت را از استان بگیرند، ادامه می دهد: در شرایط کنونی نیاز است تا در بخش خصوصی گردشگری فارس اتفاق تازه ای رخ دهد و چهره های جوان و تحصیلکرده بر مسند صنف های تخصصی گردشگری استان قرار گیرند.

پاک فطرت بیان می کند: در حال حاضر نیاز است تا تمام مجموعه ها حمایت شان را از رونق گردشگری در استان فارس دریغ نکنند.

گردشگری فارس عقب گرد می رود/ با ورود یک هواپیما به فارس مشکل گردشگری حل نمی شود

با ورود یک هواپیما به فارس مشکل گردشگری حل نمی شود

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه  با ورود یک هواپیما و 50 گردشگر به استان فارس مشکل گردشگری  حل نمی شود، می گوید: قطعا ظرفیت گردشگری در استان فارس و شیراز بسیار بیش از وضعیت فعلی است.

وی با اشاره به اینکه همیشه آرزو داشتم حدود 10 درصد از جمعیت شیراز را گردشگران تشکیل می دادند، می افزاید: این مهم باعث می شود تا هتل ها، مهمانپذیرا و مسافرخانه ها هم رونقشان بیشتر شود.
پاک فطرت‌ در ادامه بر لزوم ایجاد طرح نو و روی کارآمدن نیروهای توانمند در موضوع گردشگری تاکید می کند و ادامه می دهد: در حال حاضر همه باید برای رونق صنعت گردشگری کمک کنند.
وی با بیان اینکه آب و هوای مناسب، امنیت، امکانات از ظرفیت های مناسب گردشگری شیراز است، می گوید: وجود بیمارستان ها و پزشکان حرفه ای از مزایای  مناسب گردشگری درمانی شیراز است.

گردشگری فارس عقب گرد می رود/ با ورود یک هواپیما به فارس مشکل گردشگری حل نمی شود

بخش خصوصی در حوزه گردشگری ضعیف عمل می کند 

نماینده شیراز و زرقان در مجلس با اشاره به اینکه رونق گردشگری در فارس و شیراز نیازمند همت، شجاعت، اراده قوی مسئولان است، بیان می کند: به نظر می رسد در حال حاضر بخش خصوصی ضعیف عمل می کند و  نیاز است تا شهرداری شیراز سرمایه گذاری بیشتری در حوزه گردشگری انجام دهد و اماکن جدید تری به این حوزه اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه متولیان گردشگری باید تمام تلاششان را برای افزایش  یک الی دو روز اقامت بیشتر گردشگران  در شیراز انجام دهند، ادامه می دهد: باید زمینه حضور و افزایش مدت اقامت برای گردشگران داخلی در فارس فراهم شودو برای رونق گردشگری در موضوع درمانی باید سرمایه گذاران زیادی از داخل و خارج از کشور بیایند.
عضو کمیسیون آموزش  با بیان اینکه  پروژه لونا پارک می تواند جنوب کشور را پوشش دهد،  بر نقش مهم ورزشگاه ها و مجموعه ورزشی در جذب توریسم و رونق گردشگری تاکید می کند و می افزاید: به رغم اینکه ورزشگاه پارس شیراز حدود دو سال پیش افتتاح شد اما هنوز به بهره برداری نرسیده است.
وی با اشاره به اینکه ورزشگاه های 6 الی 7 هزار نفری در شهرهای کوچک تر از شیراز راه اندازی شده است، می گوید: برگزاری فستیوال ها و مسابقات متفاوت نقش پر رنگی در جذب گردشگر و توریست دارد.

گردشگری فارس عقب گرد می رود/ با ورود یک هواپیما به فارس مشکل گردشگری حل نمی شود

نتوانستیم از ظرفیت  جام جهانی قطر  استفاده کنیم

نماینده شیراز و زرقان با انتقاد از عدم استفاده از  ظرفیت جام جهانی قطر می گوید: متاسفانه استان فارس به اندازه کافی نتوانست از ظرفیت بزرگ جام جهانی قطر استفاده کند.

پاک فطرت با بیان اینکه بخش خصوصی باید فعل خواستن را در جهت رونق گردشگری استان صرف کند، می افزاید: شوربختانه رونق کم اقامت های بوم گردی هم باعث دلسردی سرمایه گذاران و فعالان حوزه گردشگری شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز