خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:

خانه همدانی‌ها در رشت مرمت و احیا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۹۶۸

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه خانه همدانی‌ها در رشت مرمت و احیا می‌شود، گفت: با خرید یا اجاره ساختمان روند احیا در دستور کار قرار می گیرد.

به گزارش ایلنا از رشت، ولی جهانی بیان کرد: قابلیت‌های گردشگری گیلان باید به شکوفایی اقتصادی و اشتغالزایی بیانجامد.

وی با اشاره به بازدید از خانه تاریخی همدانی‌ها در بازار شهر رشت افزود: در این بازدیدها مقرر شد با صدور مجوزهای لازم نسبت به پاکسازی محیط و گیاه زدایی از بنا اقدام لازم صورت پذیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه خانه همدانی‌ها در رشت مرمت و احیا می‌شود، گفت: صدور تغییر کاربری بنا و معرفی سرمایه گذاران در قالب خرید یا اجاره به شرط مرمت بنا از جمله راهکارهای احیا و بازسازی ساختمان‌های تاریخی است.

جهانی ادامه داد: در صورت تمایل مالکان و صاحبان بناهای تاریخی اداره کل میراث فرهنگی آمادگی دارد با شناسایی و معرفی سرمایه گذاران علاقمند ضمن حفظ مواریث ارزشمند فرهنگی به کسب و کار و ایجاد اشتغال رونق بخشد.

وی با تقدیر از تمایل وراث ساختمان همدانی به حفظ و احیا بنای تاریخی افزود: با خرید یا اجاره ساختمان توسط سرمایه گذاران روند احیا، مرمت، بازسازی و بهره برداری این بنای تاریخی ارزشمند در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز