خبرگزاری کار ایران

رئیس منابع طبیعی سبزوار خبر داد؛

مبارزه با ملخ کوهان‌دار در ۱۰ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی سبزوار

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۱۹۹

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: عملیات پیش‌آگاهی، کانون‌یابی و مبارزه با ملخ کوهان‌دار در سطح ۱۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان در سه ماه گذشته انجام شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، عباسعلی کیانی‌فرد اظهار کرد: در راستای حفاظت از عرصه‌های طبیعی به ویژه جنگل‌های دست‌کاشت تاغ، به عنوان سرمایه ملی، عملیات پیش آگاهی کنترلی و مبارزه با ملخ کوهان‌دار در تاغ‌زارهای مناطق پروند، کلاته میرعلی، تسبند، ملوند، دولت آباد و حارث آباد سبزوار اجرا شده است.

وی افزود: شهرستان سبزوار با داشتن بیش از ۱۲۵ هزار هکتار جنگل بیابانی، یکی از اصلی ترین کانون های طغیان آفت ملخ کوهان‌دار تاغ است که مبارزه با آن در اولویت برنامه های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قرار دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: عملیات پیش آگاهی، کانون یابی و تهیه نقشه پراکنش آفت ملخ از اسفندماه پارسال انجام و پس از بررسی های فنی به دلیل گستردگی و تراکم بالای ملخ در کانون‌ها، مبارزه شیمیایی به صورت لکه ای و با استفاده از سموم محلول در آب با ماندگاری کم ماده سمی در طبیعت انجام شد.

کیانی فرد افزود: برای نخستین بار و به منظور افزایش بهره‌وری در سال جاری، بخشی از تاغ‌زارهای منطقه دولت آباد و حارث آباد این شهرستان، علیه ملخ کوهاندار تاغ، به وسیله پهپاد سمپاشی شد.

وی با اشاره به اثربخشی و مزایای سمپاشی با پهپاد، تصریح کرد: به دلیل امکان کنترل هوشمند و دقیق، یکنواختی و قابلیت به کارگیری برای نقاط سخت گذر، این امر سبب افزایش بهره‌وری در عملکرد سمپاشی و کاهش هزینه ماشین آلات و نیروی کارگری می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز