خبرگزاری کار ایران

ایلنا از خراسان رضوی خبر می‌دهد؛

گلایه شهروندان تربت جام از کمبود مرغ در بازار / رئیس جهاد کشاورزی: کمبود مرغ نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۹۰۷

گزارش‌های مردمی و بازدید میدانی خبرنگار ایلنا از سطح شهرستان تربت جام حکایت از کمبود دو هفته‌ای مرغ در این شهرستان دارد. موضوعی که رئیس جهاد کشاورزی تربت جام آن را انکار می‌کند و می‌گوید به اندازه نیاز واقعی مردم مرغ توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این روزها قیمت مرغ در بازار افزایش یافته و عرضه هم در بازار کم شده است به طوری که در برخی از فروشگاه‌های محصولات پروتئینی، خبری از مرغ تازه نیست و یا از بین چندین مغازه یکی دو مغازه مرغ دارد.

‌از سوی دیگر در نبود نظارت‌ها، برخی مرغ فروشی‌ها ‌برای گران‌فروشیِ راحت‌تر، تبدیل به قطعه‌فروش مرغ شده‌اند، این مرغ فروشان در پاسخ به تقاضای مرغ کامل، می‌گویند که ‌مرغ کامل ندارند اما قطعه مرغ را با قیمت دو برابر به فروش می رسانند.

یکی از شهروندان تربت جامی که در صف مرغ ایستاده است به خبرنگار ما می گوید :  بیش از یک هفته است که هر روز دنبال مرغ می روم و مرغ فروشی ها یا تعطیل است یا می گویند مرغ نداریم و برخی از مرغ فروشی ها می‌گویند فقط ران مرغ داریم آن هم کیلویی ۹۵ تا ۱۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: چطور  مرغ  کامل در بازار نیست اما ران مرغ چون قیمت مشخصی ندارد موجود است.

احمد رمضانی یکی دیگر از شهروندان تربت جامی است که به خبرنگار ما می گوید:  بیش از یک هفته است که دنبال مرغ می روم ولی مرغ پیدا نمی کنم. می گویند گویا صبح زود مرغ توزیع می شود و هنگام ظهر وقتی به فروشگاه ها سر می زنی مرغ ها تمام شده است و  مغازه داران جواب می دهند مرغ نداریم و کشتار کم  است . بدبختی است اما واقعیت دارد و  مرغ به صورت قطره چکانی در سطح شهر توزیع می شود.

محمودی یکی از توزیع کنندگان مرغ در سطح شهر تربت جام نیز می گوید: هر روزه مرغ می آید و ما قبل از جو روانی کمبود مرغ روزانه ۲ تن مرغ می آوردیم و تا شب و گاهی تا روز دیگر فروش نمی رفت ولی الان روزانه نزدیک ۳ تن مرغ را که می آوریم در عرض یک ساعت به فروش می رسد و برخی مردم دو یا سه بار به صف می ایستند و یا خانوادگی می آیند و می گیرند.

کمبود مرغ نداریم

رئیس جهاد کشاورزی تربت جام در مورد کمبود مرغ شهرستان گفت: ما کمبود مرغ نداریم و نیاز واقعی شهرستان بین ۸ تا ۱۰ تن در روز هست ولی الان با توجه به جو روانی ایجاد شده نیاز شهرستان بالا رفته است و یکی دیگر از علل کمبود  امروز مرغ این هست که ما تنها شهرستان در سطح استان  هستیم که مرغ را با قیمت مصوب ۷۳ هزار تومان نگه داشته ایم و حتی از شهرستان های همجوار خبر داریم که گروهی می آیند و از اینجا مرغ تهیه می کنند.

باقر خدادادی افزود: ما در این مدت هیچ روزی کمتر از ۱۲ تن مرغ توزیع نداشتیم و  حتی تا  ۱۵ تن مرغ در روز توزیع داشتیم ولی  این عطش در بین مردم هست که اگر دو تا مرغ نیاز دارند ۴ تا مرغ می گیرند.

وی ادامه داد: چند مرغ فروشی بوده که در قسمت  قطعه کاری تخلف داشتند و پرونده آنها را به تعزیرات فرستادیم و قطعه کردن مرغ در مغازه های مرغ فروشی و خانه کلا ممنوع و جرم است و فقط خود کشتارگاه مجاز است که ۳۰ درصد از کشتار مرغ را قطعه‌بندی  و آن را به مغازه دار به صورت بسته بندی  به فروش برساند.

رئیس جهاد کشاورزی تربت جام گفت: یکی دیگر از علل کمبود مرغ بابت این است که در فروردین امسال نسبت به فروردین سال گذشته کل استان خراسان ۴۵ درصد جوجه‌ریزی کمتر داشتیم . البته ما در سطح شهرستان می توانیم مرغ مورد نیاز  مردم  را تامین کنیم ولی چون هم قیمت مرغ دو نرخی است و استان هم کمبود دارد ،مرغ به استان تحویل داده می شود و از این رو  این کمبود احساس می شود . 

وی اضافه کرد : خوشبختانه   در اردیبهشت ماه  جوجه ریزی بیشتری داشتیم و در همین ماه و احتمالا تا هفته آینده مشکل مرغ برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز