خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی استان:

توسعه کشت زیرپلاستیکی در قزوین متوقف شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۷۹۶

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کشت زیر پلاستیکی علاوه بر مسائل زیست محیطی به نوعی باعث خارج شدن اراضی زراعی از کشت می‌شود و باید با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط و محیط زیست مانع از توسعه این نوع کشت در اراضی کشاورزی استان شویم.

به گزارش ایلنا، محمد حسین عطایی در نشست مشترک مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها با معاونت تولیدات گیاهی گفت الگوی کشت به تفکیک قابلیت کشاورزی مراکز جهاد کشاورزی برنامه ریزی شده است که با آمایش کشاورزی هر منطقه می‌توان در راستای الگوی کشت حرکت کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: در اجرای طرح الگوی کشت علاوه بر ارائه برنامه‌های ابلاغی، نظارت کارشناسی بر اجرای موفق طرح هم ضرورت دارد.

این مسئول با اشاره به لزوم مدیریت منابع آب در کشت محصولات کشاورزی عنوان کرد: کشاورزان باید آب تخصیص داده شده را بر اساس الگوی کشت در تولید محصولات کشاورزی مصرف کنند.

وی تاکید کرد: در اجرای این طرح باید از کشت محصولات آب‌بر در اراضی کشاورزی استان جلو گیری کرد.

عطایی تولید محصول سالم را لازمه امنیت غذایی دانست و گفت: لازم است نظارت بر مراکز و فروشگاه‌های عرضه سموم کشاورزی بیشتر شود تا مانع از عرضه سموم غیراستاندارد در استان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز