خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد:

از ورود خودروهای غیربومی در بافت تاریخی یزد جلوگیری شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۳۸۸

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد خواستار جلوگیری از ورود و تردد خودروهای غیربومی در بافت تاریخی یزد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، فاطمه حقیرالسادات در جریان بررسی مشکلات بافت تاریخی شهرجهانی یزد اظهار داشت: ضرورت دارد از ورود خودروهای غیربومی در بافت تاریخی یزد تا حد امکان جلوگیری شود چراکه ورود وسایل نقلیه افراد غیربومی در بافت موجب مشکل برای مردم محلی و گردشگران و صدمه به بافت می‌شود.

وی از لزوم ایجاد کارگروه ویژه حمل و نقل و ترافیک بافت تاریخی با مشارکت کمیسیون‌های حمل و نقل و گردشگری شورای شهر و سایر ذینفعان مرتبط جهت مدیریت حمل‌ونقل در بافت خبرداد و گفت: حدود ۶ هزار پارکینگ در مجموعه بافت تاریخی پیوسته یزد وجود دارد که می‌تواند برای پارک خودروهای مردم ساکن بافت مناسب باشد اما برای وسایل افراد غیربومی و مسافر باید چاره‌ای اندیشیده شود.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد عنوان کرد: مدیریت پارکینگ های موجود در بافت تاریخی برای استفاده مناسب تر و مدیریت سواره هایی که به بافت تاریخی وارد می شوند نیز باید در دستورکار شهرداری قرار گیرد.

به گفته حقیرالسادات، همچنین هتل هایی که در بافت تاریخی پارکینگ ندارند محلی را برای پارک خودرو مسافر درنظر بگیرند تا موجب پارک غیر اصولی خودرو ها در کوچه های بافت تاریخی نباشیم.

رئیس کمیسیون گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای اسلامی شهر یزد در پایان خاطرنشان کرد: بافت تاریخی یزد یکی از ارزشمند ترین معماری های شهر را در بر دارد و ضرورت دارد برای حفظ آن از مدیریت جامع استفاده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز