خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

ایمن سازی راه ها اولویت نخست راهداری گلستان است/تردد سالانه بیش از ۷ میلیون تن کالا از گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۱۰۸

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان گفت: درسال جاری ۱۵ کیلومتر از جاده های گلستان به روشنایی مجهز می شوند و درحال تلاش هستیم ضریب ایمنی جاده های برای تسهیل در تردد مردم استان و مسافران بیش از پیش بالاتر رود.

عادل مصدقی درگفت وگو با ایلنای گلستان اظهارکرد: اداره کل راهداری گلستان درسال گذشته اقدمات مهمی درحوزه راه برای کاهش تصادفات انجام داد.تعریض تقاطع و احداث رمپ ورود و خروج ایمن،رفع و اصلاح نقاط پر تصادف برای کاهش تصادفات بخشی از اقدمات راهداری بود.

وی ادامه داد: ۱۳۲کیلومتر روکش آسفالت حفاظتی،۵۹ کیلومتر آسفالت فرعی و روستایی،حذف واصلاح ۱۴ نقطه حادثه خیز،۳هزار و۶۰۰ کیلومتر خط کشی وحفاظت جاده،۹کیلومترتعمیر وحفاظ،۱۹۳ کیلومتر تعمیر روشنایی جاده و... درسال گذشته در حوزه رهداری برای حفظ و سلامتی مردم انجام دادیم.

مصدقی تصریح کرد: درسال جاری اقدامات مهمی در دستور کار داریم که شامل ۱۷۰ کیلومتر روکش جدیدآسفالت،۴ هزار کیلومترخط کشی،۴۰ کیلومترحفاظ،نگهداری روشنایی به طول ۱۲ کیلومتر،احداث روشنایی ۱۵ کیلومتر،تکمیل روگذرتقاطع فاضل آباد به علی آباد،تعریض آسفالت محور آق قلا به بندرترکمن به طول ۹ کیلومتر انجام میگیرد.

وی بیان کرد: متاسفانه ۵۳ درصد تلفات جاده ای استان راکب موتورسیکلت یاعابران پیاده هستند واستفاده نکردن از کلاه ایمنی استاندارد،حرکت‌های خلاف جهت،سرعت غیرمجاز و عدم توجه به جلو و حق تقدم را عوامل تصادفات موتور سیکلت سواران است.

مصدقی یاداور شد: گلستان در مجموع ۵ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل بزرگراه، راه اصلی و فرعی درجه یک، دو و سه دارد که۵۴ گردنه به طول ۶۰۳ کیلومتر وجود دارد.افزایش اعتبارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ضروری است و باید نگاه ویژه ای به این موضوع شود.

وی خاطرنشان کرد: سالانه بیش از ۷ میلیون تن بار و نزدیک به حدود ۳ میلیون نفر مسافر در استان از طریق ناوگان باربری و مسافربری جابجا می‌شوند و ناوگان حمل و نقل جاده ای گلستان چشم انتظار توجه بیشتر اعتبارات است.در سال جاری این اداره کل پیگیر تخصیص اعتبارات بیشتری نبست به سال قبل از منابع ملی و استانی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز