خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری استان خبرداد؛

بیش از 313 کیلومتر باند از محورهای کوهستانی گلستان برفروبی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۸۶۴۴

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: با استقرار سامانه بارشی سرد از صبح روز گذشته در استان بیش از 313 کیلومتر باند از محورهای کوهستانی که 54 ساعت برف داشتند، برفروبی شد.

به گزارش ایلنای گلستان، عادل مصدقی اظهار کرد: عملیات برفروبی محورهای کوهستانی با استفاده از 89 دستگاه نمک پاش و ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین و توان 131 نیروی راهداری صورت گرفت. میزان شن و نمک مصرف شده طی این بازه زمانی در این محورها یکهزار و 500 تن بوده است.

وی با بیان اینکه محورهای درازنو و خوش ییلاق برف سنگین دارند و وسعت بارش ها از غرب تا شرق استان زیاد است، افزود: پدیده مه غلیظ و کاهش دید را همزمان با سرمای منفی 8 درجه در این مناطق و سایر مناطق کوهستانی و جنگلی داریم و رانندگان حتما باید تجهیزات زمستانی بویژه زنجیر چرخ همراه داشته باشند و در گردنه ها استفاده کنند.

وی گفت: اداره کل در جهت بازنگهداشتن راه ها و برقراری ترافیک ایمن و روان تاکنون 25 پایگاه زمستانی را با 30 اکیپ راهداری به حالت آماده باش کامل درآورده است.

وی افزود: این در حالی است که علاوه بر استفاده از 150 دستگاه ماشین آلات اداری و با توجه به هشدار سطح نارنجی هواشناسی از بخش خصوصی و پیمانکاران طرف قرارداد هم 50 دستگاه اضافه کرده و تعداد پایگاه های فصلی و موقت را نیز در محدوده شاهکوه و گرمابدشت محور توسکستان و شش آب اولنگ افزایش داده ایم.

وی با بیان اینکه تمام تلاش را با کمک دستگاه های خدمات رسان از جمله پلیس راه برای بازنگهداشتن جاده ها و برقراری تردد روان می کنیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضرجاده ها بشدت لغزنده هستند و پدیده یخبندان در محل پیچ های مناطق کوهستانی وجود دارد.

مصدقی گفت: عملیات نمک پاشی محورها با 22 دستگاه نمک پاش در حال انجام است و با توجه به کاهش دما تا جمعه این عملیات یخ زدایی استمرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز