خبرگزاری کار ایران

شهردار در صحن علنی شورای شهر قزوین؛

شهرداری قزوین امروز عزتمند است / پای قولم ایستاده‌ام

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۷۱۲

شهردار قزوین با حضور در جلسه علنی شورای شهر به ۴۰ سوال اعضای این شورا پاسخ داد‌.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، جلسه شورای اسلامی شهر قزوین با محوریت پرسش از شهردار در صحن علنی برگزار شد.

در این جلسه نایب رئیس شورای شهر به نیابت از سایر اعضا ۴۰ سئوال از شهردار مطرح کرد و شهردار با اعلام این مطلب که پیش‌تر پاسخ سئوالات شورا را به‌صورت کتبی دریافت و به همه آنها کتبا‌ پاسخ داده، دوباره به سئوالات پاسخ داد‌.

آنگونه که از ظاهر امر برمی‌آید اعضای شورای شهر به دو گروه موافق و مخالف شهردار تقسیم شده‌اند و در این میان‌ یک رأی لازم است تا هر یک از این دو گروه به مقصود خود برسد‌.

مخالفان شهردار روز گذشته در جلسه علنی شورا ۴۰ سوال از شهردار مطرح کردند که ایلنا بخش مهمی از این سوالات و پاسخ‌ها را گزارش می‌دهد:

محسن حق‌شناس عضو شورای شهر و نائب رئیس در اولین سئوال از شهردار قزوین پرسید: " باتوجه به اینکه در جلسه انتخاب شهردار به دارا بودن ارتباطات گسترده خارج از استان برای بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری اشاره کرده بودید، بفرمایید چرا حتی یک پروژه سرمایه‌گذاری در دوران شما صورت نگرفته؟ چه میزان جذب سرمایه داشته‌اید؟ دلیل انتصاب مدیر جدید در این زمینه چه بوده و چه عقبه‌ای داشته است؟ "

مهدی صباغ شهردار قزوین گفت: من ارتباطات گسترده‌ای دارم. هر دوشنبه در تهران هستم، بزرگترین پروژه‌ای که شهر را فشل کرده بود بدهی هزار میلیاردی به بانک شهر بود که با مداخله مسئولان کشوری حل شد‌ درحالیکه مقررات اجازه حل آن را نمی‌داد و حتی سازمان بازرسی و قوه قضاییه هم گفتن راه‌حل فقط تعامل است واگرنه دادرسی و اقدام قانونی دست‌کم ۲ سال زمان‌ می‌طلبید‌ اما با مشکل بدهی شهرداری به بانک شهر را حل کردیم‌.

همچنین با رایزنی‌های به‌عمل آمده نزدیک به ۲۰۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده. قانون بانک مرکزی در قبال بدهی فقط پول قبول می‌کند اما بانک شهر از ما زمین قبول کرد، زمین را تبدیل به پول کرده و برای ما پول نقد واریز کردند‌.

در رابطه با جذب سرمایه‌گذار هم باید بگویم دو نوع پروژه داریم. پروژه‌های نیمه‌کاره که قابلیت سرمایه‌گذاری دارد و تعیین تکلیف شده‌ و پروژه‌هایی که کمی از آنها باقیمانده‌. در این مورد هم می‌توان با تهاتر، فروش یا تکمیل و فروش پس از تکمیل پول ایجاد کرد‌. چون شهرداری برای خورش ساختمان نمی‌سازد بلکه ساختمان‌ را می‌فروشد تا مولدسازی کند و فروش برج پونک نمونه‌ای از این اقدامات است که با ارتباطی که با تهران داشتم‌ آن را  ۶۲۰ میلیارد به صورت نقدی فروختیم‌ درحالیکه از قزوین کسی حاضر به خرید آن نشد‌.

بادامستان و برج‌های دیگر در جهت بدهی‌های شهرداری تهاتر و تبدیل به احسن شد و ما به‌جای پروژه‌های ریزدانه، پروژه‌های درشت دانه را دادیم و این اتفاق خوبی بود چون خریداران پروژه‌های درشت دانه محدود هستند اما فروش پروژه‌های ریزدانه را راحت‌‌تر است‌.

بیش از ۱۰ سرمایه‌گذار از تهران، کرج، هشتگرد و تبریز جذب کردیم‌ که تفاهم‌نامه‌های آن موجود است، چندین جلسه هم با اوقاف گذاشته شده است، در زمینه میدان‌تره‌بار اولین سرمایه‌گذاری به زیرساخت آن مربوط است. از منابع طبیعی ۳۷ هکتار زمین رایگان گرفتیم. برای خرید چند هکتار دیگر از شورا مجوز گرفتیم و اداره آب هم‌ طبق تفاهم‌ قرار است ۹ هکتار زمین به قیمت کارشناسی به ما بدهد. ۱۰ هکتار زمین کارخانه آسفالت خودمان را هم جابجا می‌کنیم‌. اکنون این زمین‌ مورد طراحی یکپارچه قرار گرفته و الان فقط منتطر تجمیع سندها هستیم. تاکنون سند این زمین‌ اشتباه بود و قابلیت سرمایه‌گذاری نداشت که ما با تمهیداتی این مشکل را رفع کردیم‌.

د‌ر بودجه ۱۴۰۱ که توسط شخص شما تنطیم و در شورا تصویب شد، تکلیف شد کمتر از ۵ آن باید‌ به‌طور ۱۰۰ درصدی به هوشمندسازی، تانین ماشین‌آلات پسماند و آتش‌نشانی و سازمان فرهنگی ورزشی اختصاص پیدا کند اما چرا محقق نشده است؟

شهردار قزوین پاسخ داد: در خیلی از موارد در بودجه سازمان پسماند صرفه‌جویی کرده‌ایم‌. به‌طور نمونه ماشین پمپ را من رایگان و با ارتباطات از تهران گرفته‌ام که در ایران فقط سه شهر نمونه آن را دارند. این ماشین در صورت واژگونی یا برخورد با مواد منفجره بلافاصله کف‌ریزی کرده و آتش را خاموش می‌کند‌ و چندین میلیارد تومان قیمت دارد. اگر این مورد را در بودجه پسماند لحاظ می‌کردیم الان بودجه آن کامل محقق شده بود‌.

بودجه سازمان فرهنگی ورزشی کامل محقق شده، برای هوشمندسازی هم سال گذشته قرارداد بستیم اما شرکت طرف مقابل به دلیل افزایش قیمت دلار عقب‌نشینی کرد و در سال جاری نیز گفته قبل از تیر ماه وارد قرارداد نمی‌شود‌.

دلیل عدم وجود دفتر مدیریت پروژه یا PMO در پروژه‌های شهری چیست، نحوه ارائه برنامه، شناسایی موانع و عدم انجام به موقع عملیات‌های عمرانی چیست؟ نحوه ارائه برنامه‌های میان‌مدت، کوتاه مدت و بلند مدت، رسیدگی به چالش‌ها و نحوه کنترل و پایش پروژه‌های عمرانی چگونه است؟

شهردار قزوین پاسخ داد: PMO قبلا در قزوین وجود نداشت‌ و ما آن را مرسوم کردیم‌ و هم‌اکنون در پروژه‌ها جاری و ساری است‌ اما پروژه‌های عمرانی مشکلات و اتفاقاتی دارد که فقط کسانی که کار اجرایی کرده‌اند‌ از آن مطلع‌اند. مثلا در پروژه آیت‌آله باریک‌بین‌ از اداره آب استعلام گرفتیم‌ و این اداره در پاسخ نبود لوله‌ در مسیر را تایید کرد اما هنگام حفاری لوله آب ترکید و مشخص شد در مسیر ما لوله‌کشی وجود داشته و همچنین برخی مشکلات حقوقی که با تعامل می‌توان آن را حل کرد‌.

عدم خدمت رسانی ناوگان اتوبوسرانی از گلایه‌های مردمی است‌ و گرانی هزینه‌ از مشکلات عمده شهروندان است، دلیل آن چیست؟

شهردار قزوین پاسخ داد: گلایه مردم به‌حق است‌. آن را می‌پذیریم. ما درخواست اتوبوس داده‌ و حتی هزینه آن را هم پردداخت کرده‌ایم اما وزارت کشور در واردات اتوبوس با کمی مشکل مواجه شده که با ایام رحلت امام نیز همزمان شده اما به زودی رفع می‌شود. همچنین ۱۲ اتوبوس نیز اخیرا بازسازی و به خطوط حمل و نقل اضافه شده است‌.

چرا هزینه حفاری را از متقاضیان و افراد حقیقی دریافت می‌کنید اما ترمیم حفاری به موقع انجام نمی‌شود؟

شهردار قزوین پاسخ داد: در سیستم دولتی‌ هر کسی که حفاری می‌کند موظف به ترمیم آن است، اما در برخی موارد مشکلات، مشکلات بین دستگاهی است و در برخی موارد هم مشکلات حل شده است. گاهی هم باید از حفاری کمی بگذرد بعد ترمیم شود.

افزایش نارضایتی مردم در ارتباط با خدمات شهری از جمله فضای سبز، توسعه فضای سبز در محدوده جنوب شهر و از بین رفتن باغات را توضیح دهید.

شهردار قزوین پاسخ داد: در پارک بانوان ۴۵ هزار متر درخت مثمر کاشته شده و به ازای درخت‌های قطع شده یک‌هزار و ۵۰۰ درخت فقط در بلوار خامنه‌ای کاشته‌ایم‌، ما در اجرای سهم فضای سبز و درخت کاری بی‌نظیر بودیم.

شورا و شهرداری دو بال هم‌افزای یک پرنده هستند، دلیل شوراهراسی و تخریب اعضای شورا در بین شهرداری و مدیران آن و متنفذین شهری چیست؟

شهردار پاسخ داد: من این مطلب را قبول ندارم، من اولا از همکاری شما کمال تشکر را دارم اما این من بودم که می‌گفتم اجازه دهید در شورا حاضر شوم و حرف بزنم‌ اما شما هر وقت من را صدا می‌کنید دو نفر از معاونین را هم دعوت می‌کردید، درصورتی که من حرف داشتم، اگر شما با آنها کار داشتید جدا دعوتشان می‌کردید. من می‌گفتم من حرف دارم و جلسه می‌خواهم. آیا این‌ رابطه یکطرفه است؟ اگر بود که در این یکسال و نیم مرا صدا می‌کردید. من خواهش کردم‌ به شورا بیایم و شما کوتاهی کردید. اگ  فاصله‌ای هست علت این است که رو در رو صحبت نمی‌کنیم. من هر وقت شما گفتید به شورا آمدم.

چرا به رغم پیگیری‌های شورا و بااینکه این دغدغه مردم بود فرهنگسرای شهید منتظری فعال نشده است؟

شهردار قزوین پاسخ داد: من بارها به شما گفته‌ام سیاست گذاری به‌عهده شوراست، به عهده من نیست‌. من خودم گفتم باید فرهنگسرا را به معتمدین محلی واگذار کنیم و برای آن پول و یارانه هم اختصاص دهیم، در تهران این اقدام مرسوم است‌. اما شما گفتید این‌ فرهنگسرا به‌صورت تخصصی به فعالیت دز حوزه جمعیت اختصاص پیدا کند من هم اختصاص دادم‌ و قبلا هم افتتاح شده است‌.

به رغم صحبت‌های فراوان درباره اطلاع‌رسانی در خصوص تسویه بدهی بانک شهر، نسبت به آن بی‌تفاوت بودید و کار رسانه‌ای حداقلی و با هدف خاصی صورت گرفت، لطفا توضیح دهید.

شهردار قزوین پاسخ داد: از شورا گله دارم. من همه کارها را لحظه به لحظه به شما گزارش می‌دادم، ما پک‌ اطلاع‌رسانی در فضای مجازی منتشر کردیم‌. در صدا و سیما هم گفتیم. فیسکچر هم زدیم. هر جا پیش آمد سخنرانی کردم. در شورای اداری استانداری گفتم. دیگر چه باید می‌کردیم؟

شما هنوز به شورا اعتقاد ندارید و اگر مجبور نبودید همین تعامل حداقلی را هم نداشتید. دلیل عدم‌ پاسخگویی شهردار به سوالات شورا چیست؟ مثلا تطهیر مدیران قبلی و عملکرد ضعیف روابط عمومی و پیام شهر چیست؟

شهردار قزوین پاسخ داد: شورا بالادست شهردار است و اعتقاد دارم هر کس این نسبت را به من داده تهمتی زده. من به شورا اعتقاد دارم، من هر سوال شورا را کتبی جواب دادم‌. شورا نهاد بالا دستی است اما اگر جز این شورا‌ شورای دیگری را می‌گویید نمی‌دانم، اگر این شورا منظور شماست که شهردار را این شورا انتخاب کرده است.

ما در گذشته مدیرانی داشتیم که با ما فاصله داشتند‌ اما من افراد خوبی را سرکار آورده‌ام. شاید زمان ببرد به اوج‌ خود برسند اما روابط عمومی ما کسی است که در این شهر چهره بوده‌. خبرگزار بوده. در این شهر فعالیت داشته من هم او را آوردم. من از او راضی‌ هستم اگر کوتاهی کرده بگویید من به او می‌گویم‌.

با توجه به تاکید شورا بر اجرای برنامه‌های فاخر فرهنگی بفرمایید چرا این امر محقق نشده؟ چه اقدامات فرهنگی در دوره شما انجام شده؟ علت فقدان برنامه جامع راهبردی در حوزه فرهنگی و گردشگری چیست؟ عدم توجه به برنامه‌های زیرساختی چیست؟

شهردار پاسخ داد: ما فقط هزار و ۸۸۶ برنامه برای توسعه فرهنگ و‌ گردشگری در ایام نوروز داشتیم. در این دوره برای اولین بار به تمام مساجد پول داده شده و در این زمینه ایفای نقش شده. بعد از چند سال برای اولین‌بار مراسم مذهبی با قدرت در سطح شهر برگزار شده. برنامه تجلیل از ورزشکاران با عزتمندی برگزار شد. برنامه روستایی-شهری را برگزار کردیم و فقط خود من در این‌باره ۲۲ دقیقه روی آنتن شبکه ۳ صحبت کردم‌. بزرگترین طرح راهیان نور را در این دوره برگزار کردیم‌. بزرگترین برنامه قرآنی و چهل و چهارمین محفل انس با قرآن را بطور بین‌المللی ما برگزار کردیم.

عدم رعایت مقررات نیروی انسانی، بی‌ثباتی‌ مدیران و عدم ابلاغ از سرپرستی به مسئولیت از یک سال پیش چیست؟

شهردار قزوین پاسخ داد: نابسامانی در نیروی انسانی قابل قبول نیست، در مدت ۱۸ ماه فعالیت من ۱۸۵ نفر از شهرداری به شکل بازنشستگی یا اخراج یا عدم نیاز تسویه کرده‌اند، خروجی ما بالاترین رنج را دارد که بهترین‌ ساماندهی است.

برای جذب نیرو هم شورا به من مصوبه عدم جذب نیرو داده است؛ اما قراداد برخی تبدیل وضعیت شده، مدت‌معین‌ها تعیین تکلیف شده‌اند و برخی با یوابق ایثارگری جذب شده‌اند‌ اما نیروی جدید جذب نکرده‌ایم‌.

من دو نفر را به‌عنوان مدیر متخصص با خودم آوردم که یکی در حوزه صنعت و اقتصاد‌ پیشرو‌ بود و دیگری هم در زمینه‌های فرهنگی و در بقیه موارد موفق نشدم، برخی از افرادی که من پیشنهاد کردم را شورا رد کرد اما همان فرد معاون وزیر شد و برخی نابسامانی‌ها به خاطر خودمان بوده است.

برخی مدیران یکسال است سرپرست هستند چون ما دست‌ نگهداشتیم‌ تا تثبیت شوند. آرامستان را به چند نفر پیشنهاد دادیم قبول نکردند‌. یک نفر قبول کرد اما رد صلاحیت شد و ما دنبال نفر دیگری هستیم.

علت عدم استفاده صحیح از نیروهای متخصق و کارامد موجود در شهرداری چیست؟ چرا افراد متعهد و انقلابی در انتصابات شما سهم چندانی ندارند و کارسازی در حوزه نیروی انسانی صورت نگرفته است، افرادی که جذب کردید را نام ببرید.

شهردار قزوین پاسخ داد: از ۲۴ انتصاب صورت گرفته از ۱۷ نفر از افراد متعهد انقلابی و تراز انقلاب استفاده کردم که عباس غلامی، جانی، ترابی اصل، سعید عظیمی، مجید اسلامی، وثوق‌نیا، اصغر حبیبی، اصغر اله‌یاری، جابر خرم‌نیا، مجتبی انتظاری، فرشید محمدخانلو، سعید قدسی پور، صالحی، ریزوندی و نصرالهی برخی از آنها هستند‌.

فساد ستیزی در شهر از اهداف تعیین شده شورا برای شما بود، بفرمایید چقدر محقق شده؟ مدیریت ضعیف و عدم ارائه برنامه‌های راهبردی برای فساد را بفرمایید. در برخی جابجایی‌ها عملکرد مدیر جدید از قبلی به مراتب ضعیف‌تر است. چرا زیرمجموعه شما به لحاظ مدیریتی و اختیار خار و ضعیف هستند؟ چرا به آنها گفته‌اید بدون اجازه شما به حرف شورا توجه نکنند؟ چرا شما در تعامل با اعضای شورا فرق می‌گذارید؟

شهردار پاسخ داد: من به فسادستیری شهره‌ام‌. در این کار اقدامات زیادی انجام شده، نگذاشتم در کمیسیون ماده ۱۰۰ اهمال‌کاری شود. برخی از کارشناسی‌ها حتی ۹ نفره شده. دومین فسادستیزی من در کمیسیون ماده ۵ بود‌. در این مورد ایستادم‌ و دست افراد رانت‌خوار را بستم‌. معروف شده‌ام به اینکه نه خودش ویژه‌خواری می‌کند نه اجازه می‌دهند دیگران اینکار را بکنند‌. بزرگترین فساددستیری من این است که امضای طلایی را از شهرداری جمع کردم‌. حرفی مبنی بر فرق بین اعضای شورا پسندیده نیست. شما به من رأی دادید و شاید نظر من برای ریاست شورا آقای فرمانی نبود اما به فردی از اعضای شورا که از من نظر خواست‌ چیزی نگفتم و فقط گفتم‌ به هر کس رأی می‌دهی خدا را در نظر بگیر.

گفتید مدیران ما خار شدند، اینطور نیست‌. مدیران من یک سر و گردن بلندتر شد‌ه‌اند، قبلأ آنها را جلوی در ادارات می‌نشاندند‌، برای من تخلف مدیران عالی‌رتبه و غیره‌ فرقی ندارد و همین‌ها برای من دردسر درست کرده. شورا به‌جای تشویق من این سوالات از من می‌پرسد.‌ شما حامی من بودید. نباید مرا خار و کوچک کنید، اگر شما من را خوار کنید در زیرمجموعه من هم اینطور می‌شود.

 با چه عقبه تخصصی‌ معاون مالی و سرمایه‌گذاری و شهرسازی انتخاب کردید؟

شهردار قزوین پاسخ داد: اولین مورد در انتخاب مدیران همگرا بودن، همراه بودن و همگن بودن است و با توجه به اینکه من باید از افراد داخل مجموعه استفاده می‌کردم‌ در بین همکاران‌ این افراد با من همگرایی داشتند.

گاهی استانداری هم یک‌ نفر را از خیابان می‌آورد و مدیرکل می‌کند. ما هرچه باشیم پاره یک‌ تن هستیم‌. من قزوینی هستم و برای قزوین کار می‌کنم، منت همه آن‌هایی‌ که زحمت می‌کشند را داریم. ما امروز‌ اولین استانی هستیم که بر پایه طبیعتمان رشد کردیم نه براساس رانت.

شاید در بین ما مدیرانی باشند که خارج از مجموعه جذب شده‌اند اما تخصص داشتند و مورد تأیید رده‌های بالا هستند.

دلیل عدم اخذ نطرات دستگاه‌های متولی برخلاف رویه‌های قانونی در برخی موارد چیست، علت عزل و نصب‌های مکرر در برخی حوزه‌ها چیست؟

شهردار پاسخ داد: من ۱۸ ماه است شهردار هستم اندازه ۴ سال کار کرده‌ام‌. سربلندی من سربلندی همه ماست، اگر ما رشد کنیم شهر رشد کرده است. به من گفتند اگر مشکل بانک شهر را حل کنی مجسمه‌ات‌ را می‌سازیم اما این از کوچک‌ترین کارهای من بود.

در رابطه با دستگاه‌ها هم تاییدیه گرفتیم‌ و با برخی افراد هم هماهنگ کردیم‌‌. در شهر تهران که الگوی ماست از مدیران قول می‌گیرند که اگر به خواسته‌هایمان عمل نکنی سر ۶ ماه تغییر خواهی کرد‌. من هم همین کار را کردم‌.

آیا مدیرعامل می‌تواند همزمان رئیس اتاق اصناف و مدیرعامل یک بخش در شهرداری باشد؟

شهردار پاسخ داد: چون نیروی شرکتی و کارمندی است و مستندات قانونی آورده بله می‌تواند‌.

برای درآمد پایدار چه اقداماتی صورت گرفته، چرا هنوز فروش زمین و ماده ۱۰۰ بهترین راه درآمد شهرداری است؟

شهردار پاسخ داد: ما باید طوری مدیریت کنیم که مردم تخلف نکنند‌.

در یک جلسه گفتم پول ماده ۱۰۰ صدقه است و من صدقه را نمی‌خواهم، ۷ تا ۱۰ درصد بودجه ما را پوشش می‌دهد، باید طوری عمل کنیم که خودمان تقویت کنیم.

خیلی از مشکلات به خاطر تخلف در کمیسیون ماده ۱۰۰ است و باید طبق مجوز پروانه داده شود.

برای درآمدهای پایدار عوارضات به‌روز شد که صدور پروانه از جمله آن‌ها است. ما اولین استانی هستیم که در فروردین و اردیبهشت نگران پرداخت حقوق پرسنل نبودیم، سال‌های قبل گدا بهار بوده اما امسال ما پروژه هم اجرا می‌کنیم و روزانه پول نقدی به آن‌ها پرداخت می‌شود، امسال نگذاشتیم مردم به شمال و کرج بروند و تعداد صدور پروانه‌ها این مطلب را نشان می‌دهد‌.

دلیل ناتوانی در اتمام پروژه‌‌های نیمه تمام چیست؟ چه تعداد از ۱۰۱ ابر پروژه که قول داده بودید را آغاز کرده‌اید؟ چند درصد از قول‌های صدردرصد شهردار برای پروژه‌های نیمه تمام انجام شده است؟ چه میزان از پیشرفت پروژه‌های افتتاح شده برای دوره شما بود؟

شهردار گفت: افتخار من این است که پای حرف‌هایم ایستادم‌.

قول‌هایی که داده‌ بودم عملی شده و پروژه‌های نیمه تمام یکی یکی افتتاح می‌شوند‌. در برخی پروژه‌ها با پیمانکار به مشکل برخوردیم و برخی مسائل قانونی باعث ایجاد تأخیر دو سه ماهه در چند پروژه شد و ۶۳ پروژه نیمه‌کاره است.

برج ستاره پونک یکی از پروژه‌های نیمه تمام بود که با تهاتر رد کردم رفت، کمربندی با قوت در حال ادامه است. گفته‌اند اتمام آن ۹ ماه زمان می‌برد اما من تأکید کرده‌ام باید ظرف سه ماه به اتمام برسد.

پروژه سبزه میدان و نسیم شمال افتتاح شد، تئاتر شهر آماده افتتاح است، امروز تفاهم نامه برج حکم آباد را داشتیم، مشکل تعداد زیادی از معارضین پروژه هادی آباد حل شده است، البته قبول دارم برخی از موارد تأخیر داشته اما پروژه‌های جدید هم آغاز شده است.

علت عدم تعامل با اشخاص حقیقی و حقوقی در سطح استان چیست و چه آسیبی زده؟ عدم ارتباط با دستگاه‌ها شهرداری را از اوج به زیر آورده، علت چیست؟ و چه شد که شهرداری عامل اختلاف در برخی نشست‌ها مطرح شده؟

شهردار پاسخ داد: فساد ستیزی هزینه دارد، اما این سوال را قبول ندارم. در جهت احقاق حق مردم دین دارم و شاید برخی این را به معنای عدم تعامل بدانند.

ما شهرداری را به اوج عزت رساندیم و قدرت نه گفتن داریم نه مثل گذشته که زمین‌هایش را از چنگش درمی‌آوردند و شهرداری نمی‌توانست نه بگویند.

پای عدالت و قوانین و مقررات و ویژه‌خواری ایستاده‌ام و شما در شورای شهر هم در فساد ستیزی شریک من بودید و شما هم بد شده‌اید.

بین افراد شورا هم تبعیض قائل نیستم. با همه تعامل دارم، افرادی هستند که تخلف کردند و قدرت دارند که تذکر دادم شاید این‌ باعث کدورت شده که رفع خواهد شد، تا جایی که زورم رسیده و عرضه داشتم جلوی عدم اجرای قانون را گرفتم.

برای توسعه گردشگری در مدت مدیریت شما چه کاری انجام شده است؟

شهردار گفت: وظیفه مستقیم گردشگری به عهده شهرداری نیست و باید زیرساخت‌ها را فراهم کنیم، تمام مراکز گردشگری مانند سعدالسلطنه، سبزه میدان، دهکده طبیعت، پارک فدک و حمام قجر پویا و فعال است و هر گردشگری در قزوین حضور می‌یابد به حضور در این مکان‌ها افتخار می‌کند.

در مراسمات مختلف هم برنامه‌های متنوع و سرویس‌های حمل و نقل مختلف را فعال داشتیم.

چرا پس از پرداخت بدهی باک شهر، برنامه اقتصادی برای ادامه مسیر با بانک شهر ارائه نشده و آیا در واگذاری ستاره پونک طوری رفتار شده که حق مردم تضییع نشود؟ سهم شهرداری از سهام مدیریتی بانک شهر چیست و چه حقوقی تاکنون اخذ شده است؟ علت عدم صدور سهام به نام شهرداری با توجه به قیمت زمین‌های واگذار شده را توضیح دهید.

شهردار گفت: دو توافقنامه تبت شده، اولین وام ۵۰ میلیاردی را گرفتیم و درخواست وام‌های دیگر هم شده است.

درباره تضییع حقوق بیت المال با مشورت شورا اقدام شده، زمین دادیم و سهام گرفتیم. سهام‌ ما تقریبا سه برابر شده و سود بردیم و سهام هم به نام شهرداری شده است.

بانک هم از زیان درآمده و به سود رسیده است‌. ما در حال گرفتن امتیازات مختلف هستیم و ۱۲ پروژه هوشمند در چند روز آینده افتتاح می‌شود.

علت رفتار دوگانه مدیریت شهری در رابطه با برج خلیج فارس چیست؟

شهردار گفت: چنین موضوعی واقعیت ندارد. دست گذاشتن روی این برج از پروژه‌های فساد ستیزی بود، مالک این برج  پروژه‌‌های دیگر هم دارد که ۵ مورد‌ از آنها به خاطر تخلفات و عدم کفایت مدیریت توسط دادستانی پلمب شده است.

در استانداری هم جلسه گذاشته شده و موضوع درحال بررسی است و چند آیتم این پروژه هم تعطیل شده است.

خود من شخصا جلوی فروش چای و قهوه این برج در خیابان را گرفتم‌. در داخل برج اصلاحات زیادی صورت گرفته اما ما برخی اقدامات را رسانه‌ای نکردیم‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز