خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر یزد مطرح کرد:

بیماران خاص در قوانین شهرداری نادیده گرفته می‌شوند / داروی بیماران خاص بسیار کمیاب است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۶۲۴

عضو شورای یزد با بیان اینکه بیماران خاص در قوانین شهرداری نادیده گرفته می‌شوند گفت: در قوانین شهرداری لازم است بند‌هایی برای حمایت از بیماران خاص در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، فخرالسادات خامسی اظهار داشت: بیماران خاص از جمله کلیوی، ام اس، تالاسمی و هموفیلی معمولا در قوانین حمایتی ارگان‌هایی مانند شهرداری نادیده گرفته می‌شوند.

وی افزود: مثلا در قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها که به حمایت از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اشاره شده است، متاسفانه در این قانون به بیماران خاص توجهی نشده است. از طرفی جای خالی قوانین حمایتی از بیماران خاص در مصوبات مجلس و دستورالعمل‌های هیات دولت کاملا محسوس است که در کنار الزام دستگاه‌های دولتی به پوشش‌های حمایتی از بیماران خاص، تخفیفات و معافیت‌هایی در مورد هزینه شهرداری‌ها هم در نظر گرفته شود.

 به گفته عضو شورای بیماران خاص به دلیل نوع بیماری که دارند باید هزینه‌های زیادی برای درمان و دارو بپردازند این امر مستلزم حمایت جدی‌تر از سوی ارگان‌ها از جمله شهرداری‌ها است.

خامسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هرچند حمایت‌هایی از سوی برخی ارگان‌ها برای بیماران خاص صورت می‌پذیرد، اما با توجه به نوع بیماری و مشکلاتی که این قشر، در موضوعات درمان و اشتغال و معیشت دارند، توجه و حمایت‌های دولتی و غیردولتی از این عزیزان باید گسترده‌تر باشد.

عضو شورا افزود: اغلب داروی بیماران خاص بسیار کمیاب است و این مسئله نیز باید از سوی مسئولان استانی و کشوری پیگیری و حل شود. همچنین برخی از انجمن‌های حامی این بیماران با مشکل مکان روبرو هستند که باید از طریق دستگاه‌های مرتبط پیگیری و رفع شود. موضوع عدم پوشش بیمه‌های تکمیلی از بخشی از هزینه‌های مرتبط، از دیگر مشکلات این گروه از بیماران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز