خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر یزد خبر داد؛

رشد چشمگیر درآمد شهرداری در شش ماهه نخست سال/ تاخیر در اجرای طرح‌های عمرانی ناشی از بستن حساب ها است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۰۲۵

رئیس شورای شهر یزد با اشاره به تحقق نیمی از بودجه امسال شهرداری یزد در شش ماه گفت: درآمد شهرداری در شش ماهه نخست امسال رشد چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، عزیزالله سیفی در صحن علنی شورای شهر اظهار داشت: یکی از عواملی که باعث می‌شود در ۶ ماهه اول شهرداری در پروژه‌های عمرانی پیشرفت قابل توجهی نداشته باشد بستن حساب‌ها و طرح‌های عمرانی سال گذشته است.

وی افزود: همچنین تا زمانی که قرار داد منعقد نشود، پیمانکار نمی‌تواند طرحی را اجرا کند، وقتی بودجه مصوب می‌شود حوزه‌های مختلف شهرداری حداقل ۲۰ روز پیگیر اسناد مناقصه برای سامانه ستاد هستند و برای انتخاب پیمانکار نیز مدتی زمان می‌برد که باعث می‌شود روند اجرای پروژه‌های عمرانی به کندی پیش رود.

رئیس شورای شهر نسبت به پیشرفت چشمگیر طرح‌های عمرانی یزد در نیمه دوم سال ابراز امیدواری کرد و افزود: در شش ماهه نخست امسال، درآمد شهرداری رشد چشمگیری داشته که خوشبختانه از محل فروش زمین این افزایش درآمد صورت نگرفته است.

وی با اشاره به تصویب گزارش شش ماهه شهرداری در شورای شهر تصریح کرد: بودجه شهرداری، برنامه یک ‌ساله‌ای است که شهرداری در آن برنامه منابع و مصارف را پیش بینی می‌کند و توسط شورای هر شهر به تصویب می‌رسد.

سیفی ادامه داد: شهرداری مکلف است هر ماه گزارشی از عملکرد و میزان تحقق بودجه در راستای عملکردی که دارد به شورا ارسال کند، همچنین گزارش شش ماهه شهرداری نیز باید ارائه شود این گزارش باید به تصویب شورا و به اطلاع عموم مردم برسد.

وی بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ شهرداری با اصلاحات شش ماه اول سال را دو هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این مبلغ باید در بخش منابع و مصارف مورد بررسی قرار گیرد، طبق دسته بندی که در منابع پیش بینی شده بود در شش ماهه اول از دو هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان طبق سنوات گذشته، شهرداری بتواند ۹۱۷ میلیارد تومان تحقق منابع داشته باشد که در این شش ماه عملکرد شهرداری مناسب بود و هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان از بودجه تحقق یافت.

رئیس شورای شهر یزد خاطرنشان ساخت: از ۲ هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان مصوب، هزار و ۵۰ میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی برنامه ریزی شده بود که در شش ماهه اول سال، ۱۸۰ میلیارد تومان در طرح‌های عمرانی و ۴۵ میلیارد تومان در بحث تملکات و آزادسازی صرف شد، بنابراین تاکنون ۲۳۲ میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی مصرف شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز