خبرگزاری کار ایران

فرماندار ششتمد خبر داد؛

ضرورت ساخت کشتارگاه دام سبک در ششتمد خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۲۶۸

فرماندار ششتمد گفت: این شهرستان خراسان رضوی یکی از قطب‌های پرورش دام در غرب استان است و ساخت کشتارگاه دام سبک در این منطقه یکی از ضروریات است.

به گزارش ایلنا از مشهد، حسین ایثارگر افزود: یکی از مطالبات مردم شهرستان ششتمد برای تامین گوشت باکیفیت و بهداشتی، راه اندازی کشتارگاه دام سبک است.

وی گفت: به منظور ساخت کشتارگاه دام سبک، در نشست های مختلف کمیته بهداشت با شهرداری و شورای اسلامی شهر ششتمد مکاتبه شده است اما تاکنون اقدام موثری در این خصوص صورت نگرفته است.

رئیس شبکه دامپزشکی ششتمد نیز در این خصوص افزود: این شهرستان با بهره‌مندی از ۱۴۵ هزار راس دام سبک به عنوان یکی از قطب های منطقه در زمینه تولید گوشت قرمز مورد توجه است.

ولی‌الله جغتایی گفت: با هدف افزایش ضریب سلامت گوشت قرمز، تکمیل چرخه آن و ارتقای سلامت بهداشت عمومی احداث کشتارگاه دام سبک برای این شهرستان مورد نیاز است.

وی افزود: هم اینک ۶ واحد قصابی در شهرستان ششتمد فعال است که به حالت اضطرار و موقت فرایند کشتار و ذبح دام را انجام می دهند که نظارت های بهداشتی شبکه دامپزشکی به صورت کامل و جامع بر آنها صورت نمی‌گیرد.

جغتایی گفت: با توجه به اهمیت تامین گوشت سالم و بهداشتی و مطابق با استانداردهای تعریف شده برای حفظ سلامت شهروندان، انتظار می رود شهرداری مکانی هر چند موقت را با حداقل امکانات بهداشتی اولیه برای راه اندازی کشتارگاه فراهم سازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز