خبرگزاری کار ایران

شهردار مشهد خبر داد؛

اسکان بیش از یکهزار کارتن‌خواب در روز‌های سرد مشهد/ برای موج بعدی سرما آمادگی داریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۹۰۹

شهردار مشهد گفت: در روز‌های سرد مشهد مساجد، حسینیه‌ها و اداره کل بهزیستی خراسان رضوی همکاری خوبی با شهرداری داشتند. در کنار این شهرداری چند سالن ورزشی را برای اسکان کارتن‌خواب‌ها و معتادان متجاهر در نظر گرفت و طی این شب‌ها بیش از ۱۰۰۰ کارتن‌خواب جمع‌آوری و اسکان شدند.

به گزارش ایلنا از مشهد،  سید عبدالله ارجائی با اشاره به وضعیت شهر مشهد در ایام برودت هوا با ارائه گزارشی از عملکرد شهردرای مشهد اظهار کرد: شاید ۲۰ سالی بود که مشهد چنین تجربه‌ای نداشت، اما با پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی و اعلام هشدار‌های به موقع، دستگاه‌های اجرایی آمادگی لازم برای مدیریت شرایط را داشتند. در شهرداری مشهد نیز از یک هفته قبل ستاد بحران تشکیل شد و حتی یک روز پیش از ورود جبهه هوای سرد، مانوری جهت آمادگی مدیریت شهری در شهر مشهد برگزار شد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه طی این روز‌ها مشکل حادی در شهر ایجاد نشد. در این ایام ۶۲۰۰ نفر از همکاران شهرداری مشهد برای مدیریت شرایط در سطح شهر حضور داشتند. همچنین ۳۴۰ دستگاه خودروی مکانیزه و غیرمکانیزه برای بهبود شرایط معابر شهری به مردم خدمات‌رسانی کرد.

شهردار مشهد با بیان اینکه طی این چند روز ۶۰ میلیون متر مربع از معابر اصلی و فرعی مشهد یخ‌زدایی و معابر برای شهروندان بازگشایی شد. علاوه بر این مقداری هم شن و نمک در اختیار شهروندان قرار گرفت تا در صورت نیاز استفاده کنند.

ارجائی ادامه داد: برای پاکسازی معابر به یکسری مصالح مانند شن و نمک و برخی ماشین‌آلات نیاز است که از پیش این اقلام را در سوله‌های شهرداری انبار کرده بودیم. در حال حاضر وضعیت پراکندگی این سوله‌ها در شهر مشهد مناسب است و دسترسی خوبی به آن وجود دارد. نکته قابل توجه این است که تمام این اقلام مانند مخلوط‌های شن و نمک تولیدات شهرداری مشهد بوده است. خوشبختانه مشکلی از نظر ذخیره‌سازی این اقلام نداشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: پس از روز اول بروز سرما، تردد‌ها در مشهد کاهش یافت که همین موضوع کمک خوبی به کاهش ترافیک سطح شهر کرد.

شهردار مشهد در واکنش به برخی گلایه‌های مردم بابت وضعیت معابر و کوچه‌های فرعی نیز گفت: شهروندان به ما حق می‌دهند که در چنین شرایطی پاکسازی معابر نیازمند یکسری اولویت‌بندی‌هاست و در چنین شرایطی پاکسازی معابر اصلی اولویت بیشتری دارد. پس از آن سراغ معابر فرعی می‌رویم که این معابر نیز از نظر عرض معبر دسته‌بندی می‌شود. البته پاکسازی آن دسته از معابری که منتهی به اماکن عمومی و پررفت و آمد است، در اولویت شهرداری مشهد است.

ارجائی درباره تغییر برنامه‌ریزی ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد طی روز‌های اخیر بیان کرد: طی این روز‌ها هم سرفاصله عبور و مرور مترو و اتوبوس‌ها کاهش پیدا کرد و هم به زمان خدمات‌رسانی آن اضافه شد. اگر این شرایط ادامه پیدا کند، زمان خدمات‌رسانی ناوگان حمل ونقل عمومی مشهد همچنان بر همین منوال ادامه خواهد داشت. همچنین توصیه می‌شود شهروندان هنگام برودت هوا از تقاطع‌های غیر همسطح استفاده کنند. البته در روز‌های سرد اخیر تقاطع‌هایی که شیب بالایی داشت مسدود شد.  اگر هم تقاطعی باز بود، به شهروندان توصیه می‌شود از این تقاطع‌ها عبور نکنند، ایمن‌تر است.

وی درباره احتمال بروز موج دیگری از سرما در مشهد طی روز‌های آینده نیز عنوان کرد: برای مدیریت شهر در موج‌های بعدی سرما نیز با همین قدرت و اهتمام در خدمت شهروندان خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز