خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

پذیرش افراد بی‌خانمان در گرمخانه شهرداری قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۱۹۸

مدیر توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین گفت: همزمان با برودت هوا، در گرمخانه‌های شهر بر روی کارتن خواب‌ها، افراد آسیب دیده و سایر افراد نیازمند باز است تا این افراد از خطر‌های احتمالی در امان باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدمهدی نانکلی با بیان اینکه در شهر قزوین ۲ گرمخانه برای مردان و زنان فعال است، افزود: گرمخانه‌ها نه تنها در فصول سرد سال بلکه در تمام ایام حتی تابستان‌ها به افراد بی‌خانمان خدمت ارائه می‌دهند.

مدیر توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین با بیان اینکه به افراد اسکان داده شده خدماتی مانند غذای گرم و استحمام ارائه می‌شود، اظهار داشت: الزامی برای نگهداری دائم افراد در این مکان‌ها نداریم چراکه رسالت گرمخانه نگهداری دائمی نیست.

نانکلی با بیان اینکه در ۶ ماهه امسال ۳۱ نفر در گرمخانه شهرداری اسکان یافتند، تصریح کرد: در حال حاضر گرمخانه‌های قزوین همه روزه میزبان حداقل ۳۰ بی خانمان است که این تعداد در برخی اوقات سال مانند زمستان افزایش می‌یابد.

این مسئول افزود: خدمت رسانی در این مراکز برای افراد مشمول طرح از ساعت ۲۰ تا هشت صبح روز بعد خواهد بود و علاوه بر فراهم ساختن امکانات استراحت، استحمام و امکانات بهداشتی، وعده غذای گرم نیز در نظر گرفته شده است.

وی همچنین اظهار داشت: تیم‌های گشت این مرکز در صورت مواجه شدن با افراد معتاد و پرخطر آنان را به مکان‌های مخصوص هدایت می‌کنند و اگر فردی معتاد باشد به مرکز میان راهی یا شلتر بهزیستی منتقل می‌کنیم.

نانکلی ادامه داد: نحوه پذیرش افراد در گرمخانه‌ها به‌صورت حضوری، ارجاع افراد از سوی ارگان‌های ذی‌ربط، جمع‌آوری از سوی تیم‌های گشتی شهرداری و یا اطلاع‌رسانی شهروندان از طریق سامانه ۱۳۷ صورت می‌گیرد.

مدیر توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده افراد کارتن خواب به خصوص در فصل سرما، از طریق تماس با تلفن ۱۳۷ موضوع را اعلام کنند تا نیرو‌های گشت شهرداری این افراد را به گرمخانه‌ها منتقل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز