خبرگزاری کار ایران

با تکمیل روند تعمیرات صورت گرفت؛

آمادگی کامل نیروگاه شهید رجایی برای تولید برق در پیک تابستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۲۱۸

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی گفت: با اتمام فصل تعمیرات، این نیروگاه با تمام توان آماده تولید برق پایدار در تابستان است.

به گزارش ایلنا، ابوالفضل موتابها گفت: برنامه‌های پیش بینی شده تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و برنامه‌های بازدید دوره‌ای واحدهای سیزده گانه نیروگاه که از نیمه اول مهر ماه سال گذشته با هدف کسب آمادگی تولید برق برای تابستان 1402 آغاز شده بود، تا پیش از پایان اردیبهشت ماه به اتمام رسید.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی با اشاره به تعداد و نوع فعالیت‌های نیروگاه در طول این فصل از تعمیرات تصریح کرد: در این دوره از تعمیرات، برنامه‌های تعمیراتی از سوی گروه‌های سه گانه تعمیرات نیروگاه‌های بخار و سیکل ترکیبی با تمرکز بر عیب یابی و شناسایی نقاط ضعف واحدها به انجام رسید.

وی ادامه داد: از 17 برنامه ابلاغی، یک فعالیت تعمیرات اساسی، یک فعالیت نیمه اساسی و 6  مورد فعالیت تعمیرات بازدید دوره‌ای مربوط به واحدهای چهارگانه 250 مگاواتی نیروگاه بخار بود و یک تعمیرات اساسی RI  چهار فعالیت تعمیرات بازدید محفظه احتراق و تعویض نازل ویک فعالیت بازدید مسیر گاز داغ به همراه دو فعالیت بازدید دوره‌ای و یک تعمیرات نیمه اساسی هم مربوط به واحدهای نیروگاه سیکل ترکیبی بود.

این مسئول با بیان این نکته که توجه به ظرفیت‌های داخلی برای تامین نیازمندی‌های نیروگاه، از سیاست‌های اصلی این شرکت است، بیان کرد: قیمت قطعات و تجهیزات نیروگاهی با افزایش زیادی همراه بوده، بنابراین تکیه بر توانمندی‌های داخلی و استفاده از قطعات ساخت داخل، ابزاری برای گذر از شرایط تحریم‌ها به ویژه در سال‌های اخیر بوده است.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از 95 درصد از قطعات و تجهیزات نیروگاه در داخل کشور و با طراحی و کوشش متخصصان خودمان تامین می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز