خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی استانداری لرستان:

بر اساس ارزیابی میدانی ۸۵ درصدی مشاغل ثبت شده در سامانه رصد تحقق یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۴۲۹

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: بر اساس ارزیابی میدانی، بالای ۸۵ درصد مشاغلی که توسط دستگاههای اجرایی استان در سامانه رصد ثبت کرده‌اند تحقق یافته است.

به گزارش ایلنا، سیروس ابراهیمی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان با بیان اینکه بر اساس آخرین گزارش در ۲۷ اردیبهشت سالجاری، تسهیلات جز ۱ بند " ب" تبصره ۱۶ لرستان تحقق یافته است، اظهار داشت:  از ۹۰۰ میلیارد تومان سهم کمیته امداد حدود ۸۰۰ و از ۲۸۰ میلیارد تومان بهزیستی ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده و تا پایان تیرماه نیز سهم استان تحقق یافته تلقی می شود.

وی با تاکید بر اینکه مشکل اصلی در جز ۲ بند " ب" تبصره ۱۶ هست افزود: متوسط پرداختی در کشور از این محل ۱۱ و در لرستان ۳۰ درصد است بنابراین وضعیت پرداختی استان از متوسط کشورخیلی بیشتر است اما باید نسبت به مشکلات استان، پرداخت‌های بیشتری صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: همچنین عدم تعریف برخی رسته‌های تولیدی دانش بنیان و اصناف در سامانه جامع تسهیلات ، سبب کندی پرداخت شده که در این خصوص مکاتباتی صورت گرفته اما اصلاحات انجام نشده است در حالیکه باید اختیارات به استان ها داده شود تا رسته تعریف کنند.

وی بیان کرد: بنیاد شهید، بنیاد برکت، بسیج سازندگی، بنیاد علوی و قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح سامانه های متفاوت از سامانه جامع اشتغال دارند و با وجودی که به این سامانه متصل هستند اما بانک‌ها این‌ها را قبول ندارند و معرفی را تنها از طریق سامانه جامع می‌پذیرند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان همچنین ادامه داد: در مواردی نیز ابهاماتی با نامه اشتباهی ایجاد می شود به عنوان مثال، هنوز منابع بسیاری از بانک ها ابلاغ نشده است و برخی نیز نیمه اسفند ابلاغ داشته اند اما بخشنامه مهلت پرداخت تا پایان اسفند ابلاغ شده است که بعد از ۲ ماه هنور این مشکل برطرف نشده و تنها اصلاحیه "نیم بندی" براین این بخشنامه صادر شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه بانک های استان همراه هستند تصریح کرد: در کل کشور برای جز ۱ تبصره ۱۶ به بانک های شهر، اقتصاد نوین، سامان، ملی، پارسارگاد و رسالت منابع تخصیص داده نشده است که این امر باید حل شود.

وی همچنین گفت: در خصوص جز ۲ نیز اختیار و توزیع دستگاهی، به استان ها واگذار شده است اما بانک ها به صورت متمرکز عمل می کنند و مبالغ مشخص شده استان را قبول ندارند بنابراین ددوگانگی هایی ایجاد شده که معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید برای رفع این مشکل کمک کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان در خصوص ثبت حدود ۴۰ هزار فرصت شغلی جدید در سامانه دولتی رصد لرستان طی سال گذشته توضیح داد: آدرس و کد ملی همه این افراد ثبت شده و بر اساس ارزیابی میدانی، بالای ۸۵ درصد مشاغلی که در سامانه رصد ثبت شده تحقق یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز