خبرگزاری کار ایران

میدری خبر داد:

بارگذاری آیین‌نامه «حمایت از کودکان بی‌سرپرست» در سایت گفت‌وگو

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۴۰۰

برخی برنامه‌های وزارتخانه نیز در این تالارهای گفت‌وگو به بحثگذاشته می‌شوند تا بتوانیم با بهره‌مندی از نظرات کار‌شناسان نقاط ضعف و قوت برنامه‌ها را شناسایی و اصلاحات لازم را اعمال کنیم.

معاون رفاه اجتماعی وزیرتعاون‌، ‌کار و رفاه اجتماعی از بارگذاری آیین‌نامه حمایت از کودکان بی‌سرپرست در سایت گفت‌وگوی اجتماعی به آدرسwww. iransociald. irبرای بهره‌گیری از نظرات کار‌شناسان و صاحب نظران دانشگاهی در تدوین این آیین‌نامه خبر داد.

به گزارش ایلنا، چندی قبل وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی سایت گفت‌وگوی اجتماعی را به‌منظور بهره‌گیری از نظرات کار‌شناسان برای تغییر در برنامه‌های وزارتخانه وعده داد و معاون رفاه اجتماعی وزیرتعاون، ‌ کار و رفاه اجتماعی درباره هدف از راه‌اندازی این سامانه گفت: سایت گفت‌وگوی اجتماعی را راه‌اندازی کردیم تا در خصوص برنامه‌هایی که وزارتخانه در دست اجرا دارد دیدگاه‌ها و نظرات کار‌شناسان جمع‌آوری شود تا اگر نیاز به تغییر وجود داشت، بتوانیم آن را اصلاح کنیم.

میدری ادامه داد: برخی برنامه‌های وزارتخانه نیز در این تالارهای گفت‌وگو به بحثگذاشته می‌شوند تا بتوانیم با بهره‌مندی از نظرات کار‌شناسان نقاط ضعف و قوت برنامه‌ها را شناسایی و اصلاحات لازم را اعمال کنیم تا برنامه‌هایی که به اجرا در می‌آیند حداکثر بهره‌وری را داشته باشند. در واقع قصد داریم از توان اجتماعی برای تغییرات استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه فرایند تصمیم‌گیری در دولت فرآیندی است که امکان بهبود دارد، گفت: با توجه به اینکه شکل‌گیری عزم ملی برای پیشبرد امور در حوزه اقتصاد و فرهنگ از محورهای مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است و با توجه به راهبرد دولت تدبیر و امید برای افزایش مشارکت شهروندان در عرصه‌های تصمیم گیری، این سایت تلاش خواهد کرد سیاست گذاری از پایین به بالا را در حوزه بوروکراسی تقویت کند.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی گفت: در زیرگروه‌های این سایت اتاق‌های فکری در نظر گرفته شده است که به‌طور مثال می‌توان به اتاق فکر سازمان بهزیستی و تأمین اجتماعی اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار است که دولتی آیین‌نامه خود را قبل از تأیید برای بهره‌گیری از نظرات کار‌شناسان روی سایت بارگذاری می‌کند، افزود: در مرحله اول وزارت تعاون، ‌ کار و رفاه اجتماعی آیین‌نامه اجرایی حمایت از کودکان بی‌سرپرست را در کمیسیون‌های تخصصی تدوین کرده است، اما قبل از آنکه آن را برای تأیید به دولت بفرستد روی سایت گفت‌وگوی اجتماعی بارگذاری کرده تا کار‌شناسان اقتصادی، نهادهای مدنی و صاحب نظران دانشگاهی دیدگاه‌های سازنده خود را ارائه دهند و پس از این برنامه‌ها در کمیسیون‌های تخصصی مورد بحثقرار می‌گیرد و در صورت نیاز این آیین‌نامه مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

وی تأکید کرد: امیدواریم با همکاری صاحب نظران و دانشگاهیان در تهیه این آیین‌نامه بتوانیم گامی مثبت در جهت حمایت از کودکان بی‌سرپرست برداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز