خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

تعداد بازرسان کار پاسخگوی واحدهای تولیدی قزوین نیست/ واگذاری به پیمانکارها ایمنی را کاهش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۲۴۳

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: باتوجه به افزایش قابل توجه تعداد واحدهای تولیدی استان باید نظارت اداره کار به ایمنی در این واحدها افزایش پیدا کند و برای کاهش حوادث کارگری ناشی از نقص ایمنی و بهداشت در محیط کار نیازمند افزایش تعداد بازرسان کار در استان هستیم و تعداد موجود پاسخگوی نیاز استان نیست.

عیدعلی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به ایمنی در محیط کار گفت: در بیشتر واحدهای تولیدی شاهد نصب تابلوی "اول ایمنی، بعد کار" هستیم، اما نظارت بر این واحدها از نظر اجرای ایمنی ضرورت دارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین ادامه داد: بسیاری از کارها و وظایف به بخش خصوصی و پیمانکارها سپرده شده و از این رو در این بخش‌ها بهداشت و ایمنی اولویت اول نیست و پیمانکار به فکر سود است، البته در بخش‌های دولتی ایمنی و بهداشت تا حدودی رعایت می‌شود.

وی عنوان کرد: کارگران قراردادی هم که شاهد ایمنی پایین هستند از ترس اینکه شغل خود را از دست ندهند این موارد را گزارش نمی‌کنند و به دلیل عدم رعایت موارد ایمنی سال گذشته شاهد حوادث کار دلخراشی بودیم.

کریمی تاکید کرد: افزایش تعداد بازرسان کار ضرورت دارد؛ با تعداد بازرسان کنونی، در سال حتی یک بار هم نمی‌توان همه واحدها را بازرسی کرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین درباره اصلاح قانون کار هم گفت: وزیر کار باید توجه داشته باشد که در اصلاح قانون کار باید سه جانبه‌گرایی رعایت شود و از تشکل‌های کارگری و کانون‌های استانی نظرسنجی شود و بعد از پایش، طرح به دولت و مجلس ارائه شود، درغیر این صورت جامعه کارگری زیر بار اصلاح قانون کار نخواهد رفت.

انتهای پیام/
سید مصطفی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز