خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران:

کابینه دولت سیزدهم باید یک مازندرانی داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۶۹۳

رئیس مجمع نمایندگان مازندران گفت: این گلایه وجود دارد که در دولت مردمی آیت الله رئیسی یک مازندرانی وجود ندارد و این اتفاق باید بیافتد که از این استان یک وزیر داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، علی بابایی کارنامی عصر امروز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران «رشد تولید و مهار تورم» را شاخص‌ترین ریل گذاری از سوی مقام‌معظم رهبری در سال جاری عنوان کرد و گفت: با توجه به در پیش بودن انتخابات مشارکت حداکثری، رقابت ‌پذیری که از تاکیدات مقام معظم رهبری است ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۶ هزار فقره قانون وجود دارد، وظیفه مجلس را قانونگذاری دانست و افزود: مجلس کارآمد در تدوین و تنظیم قوانین می‌تواند کارآمدتر عمل کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران، برگزاری انتخابات تناسبی را از برنامه‌های مجلس شورای اسلامی برای شهرهای چهار کرسی به بالا دانست و افزود: در صورت تصویب، این انتخابات برای نخستین بار در کشور اتفاق می‌افتد و تلاش داریم که این انتخابات را برای حوزه‌های دو کرسی به بالا نیز عملیاتی کنیم.

وی افزود: در این انتخابات هر حزب یا گروهی به تناسب آرای خود می‌تواند صاحب کرسی نمایندگی باشد؛ عدالت انتخاباتی، افزایش ثبات سیاسی، افزایش انگیزه مشارکت، تقویت تشکل‌های سیاسی و امکان رقابت درون جریانی از مزایای تغییر نظام انتخاباتی است.

بابایی کارنامی افزود: از این پس هیچ لیستی در کشور ناامید از انتخابات خارج نمی‌شود و احتمال کسب کرسی توسط لیست‌های مختلف وجود دارد.

وی به ظرفیت نخبگان مازندران اشاره کرد و گفت: باید از این ظرفیت بر کرسی مدیریت در سطح ملی استفاده شود اما این گله‌مندی از ریاست جمهور وجود دارد که ایشان از یک مازندرانی به طور مستقیم در کابینه خود استفاده نکرد.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران درباره اینکه گفته شد نمایندگان مجلس خودروی شاسی دریافت کرده اند و در این باره نیز لیست داده اند، تصریح کرد: شأن و قیمت هر نماینده به اندازه ملت ایران است و امکان ندارد که نمایندگان شأن خود را برای چنین مسائلی پایین بیاورند.

بابایی کارنامی همچنین با بیان اینکه حتی یک مازندرانی در کابینه دولت وجود ندارد، گفت: این گلایه وجود دارد و باید یک مازندرانی در کابینه دولت داشته باشیم.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص سد فینسک و اینکه گفته می شود این طرح متوقف نشده است، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب به مسئولان نظام توصیه کردند که کشور را به سمت «جنگ آب» نبرند لذا چیزی به نام سد فینسک در کشور احداث نخواهد شد و نمایندگان به چنین طرح هایی رأی نمی‌دهند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در جهت تصویب قوانینی چون انتقال سوابق بیمه ای، بیمه کارگران ساختمانی، رفع تداخلات ارضی و قانون رفع تعارض منافع تلاش داشته است، گفت: البته بسیاری از کارها انجام نشده و باید بشود، تمام توان خود را برای گره گشایی از مطالبات مردمی به کار خواهیم بست و این مجلس به تعبیر رهبرمان، یک مجلس انقلابی است.

بابایی کارنامی در پایان اظهار داشت: در تمامی استیضاح ها و معرفی وزرا در مقام مخالف یا موافق صحبت کرده است و در این مدت از هر وزیری که می‌خواهد کشور را خوب مدیریت کند دفاع کرده است و اگر اثبات شود اشکال کار در جای دیگری است و از سمت او نبوده، حتما به او کمک می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز