خبرگزاری کار ایران

خاندوزی در جمع خبرنگاران عنوان کرد؛

نهایی شدن بسته پیشنهادی دولت برای مهار تورم و رشد تولید/ استیضاح وزرا به حل مشکلات و هماهنگی اعضای دولت کمک نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۸۸۸

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: در شرایط کنونی استیضاح وزرا کمکی به هماهنگی وزرا و ثبات سیاست‌های اقتصادی نخواهد داشت و وزارتخانه‌ها را ممکن است چندین ماه با چالش های تصمیم گیری مواجه کند و فرصت سال حمایت از تولید از دست خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی ظهر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت تدوین و تنظیم بسته پیشنهادی دولت در حوزه مهار تورم و رشد تولید، گفت: بسته پیشنهادی دولت برای مهار تورم و رشد تولید که به تایید مشترک بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه رسیده امروز برای اخذ نظر تشکل‌های اقتصادی تولیدی کشور و اتاق‌های سه‌گانه ارسال شد. برای اینکه ما نظرات بخش غیردولتی را هم داشته باشیم و ان‌شاءالله ظرف روزهای آینده پس از اخذ نظر فعالان بخش غیردولتی با حضور آقای رئیس‌جمهور این جزئیات نهایی و ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم که با توجه به هدفگذاری‌های دقیقی که در بسته ۱۰ بندی برای مهار تورم و رشد تولید وجود دارد، ما بتوانیم یک سند هماهنگ‌کننده بین تمام اجزاء دولت را درخصوص نیل به اهداف شعار امسال داشته باشیم.

خاندوزی همچنین در پاسخ به سوالی درباره استیضاح وزرا از سوی نمایندگان، اظهار داشت: اولا دولت در حمایت از وزرا و اعضای کابینه یکدست، هماهنگ و کاملا جدی است، ثانیاً حل و فصل واقعی مشکلات اقتصادی به ویژه مسائل فرابخشی مانند مسکن، تورم، خودرو و امثالهم نیازمند دو مقدمه است؛ اول مساله هماهنگی و دوم ثبات سیاست‌ها. هماهنگی هم در داخل دولت و هم بین دولت و مجلس و ثبات سیاست‌ها در داخل دولت و میان دولت و مجلس نیاز است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی استیضاح وزرا کمکی به هماهنگی وزرا و ثبات سیاست‌های اقتصادی نخواهد داشت و وزارتخانه‌ها را ممکن است چندین ماه با چالش‌های تصمیم‌گیری مواجه کند و فرصت سال حمایت از تولید از دست خواهد رفت. بنابراین امیدواریم که بهترین تصمیمی که نیازمند ادامه همکاری بین اعضای دولت و دولت و مجلس است، اتخاذ شود.

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز