خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان اصفهان خبر داد؛

اجرای طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای برای حمایت از کارفرمایان کارگاه‌های فعال

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۱۷۲

مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان اصفهان از اجرای طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای به‌ منظور حمایت از کارفرمایان کارگاه‌های فعال تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی و اصناف خبر داد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مرتضی حاجی کاظمی گفت:با توجه به نام‌گذاری سال جاری به نام سال "مهار تورم و رشد تولید" از سوی رهبر، کارفرمایان متقاضی استفاده از بخشودگی جرایم بیمه‌ای می‌توانند اصل بدهی بیمه‌ای خود را به صورت نقدی پرداخت یا اینکه با توافق با شعب این سازمان، روش پرداخت اقساطی را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: در صورتی‌که برای پرداخت اصل بدهی بیمه‌ای، تعداد اقساط ماهیانه ۱۲ ماه انتخاب شود، کارفرما از صددرصد بخشودگی جرایم برخوردار می‌شود؛ در صورتی‌که در ۱۸ ماه اقساط بدهی خود را پرداخت کند از ۸۵ درصد بخشودگی جرایم استفاده می‌کند و در صورتی‌ که تعداد اقساط را ۲۴ یا ۳۶ ماه انتخاب کند به ترتیب از ۷۵ درصد و ۵۰ درصد بخشودگی بهره‌مند می‌شود.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: توصیه ما این است که کارفرمایان محترم که به هر دلیلی بدهی بیمه‌ای معوق دارند که مشمول جرایم بیمه‌ای شده است، با انتخاب اقساط 12 ماهه و بخشودگی صددرصدی جرایم، از این فرصت استفاده کنند.

حاجی کاظمی فرصت استفاده از این تسهیلات را از ابتدای خرداد تا پایان مرداد سال جاری است اعلام کرد و گفت: با توجه به برنامه‌ راهبردی دولت سیزدهم در زمینه بهبود شرایط اشتغال، این طرح با محوریت حفظ اشتغال موجود کارگاه‌ها، اجرایی می‌شود و کارفرمایانی مشمول استفاده از این تسهیلات خواهند بود که حداقل به مدت یک سال از زمان تقسیط بدهی، نسبت به حفظ یا افزایش اشتغال نیروی انسانی کارگاه بر مبنای لیست اسفندماه سال 1401 و ارسال لیست و پرداخت کامل حق بیمه کارکنان شاغل کارگاه در دوره تقسیط اقدام کنند.

وی افزود: کارگاه‌هایی که بر مبنای لیست اسفند ماه 1401 تعداد بیمه‌شدگان شاغل در آنها کاهش یافته باشد، بعد از بازگشت نیروی کار تعدیل شده یا جایگزینی آنها در زمان درخواست و رعایت حفظ اشتغال در دوره تقسیط، از بخشودگی جرایم برخوردار خواهند شد.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: کارفرمایان متقاضی این تسهیلات باید درخواست خود را از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir حداکثر تا تاریخ سی‌ویکم مرداد ماه ثبت کنند که توصیه می‌کنیم برای سهولت کار، این عزیزان درخواست خود را به روزهای پایانی مهلت ذکر شده موکول نکنند.

وی یادآور شد: کارفرمایان توجه داشته باشند که بعد از توافق با شعب سازمان تأمین‌اجتماعی در زمینه پرداخت اقساطی بدهی بیمه‌ای، چنانچه هریک از اقساط بدهی‌های تقسیط شده در سررسید مقرر پرداخت نشود؛ بدهی تبدیل به حال شده و جرایم متعلقه، نسبت به مانده بدهی مطالبه و مجدداً قابل تقسیط نخواهد بود. بنابراین به کارفرمایان توصیه می‌کنیم با توجه به شرایط مالی خود، تعداد اقساط را به نحوی انتخاب کنند که بتوانند تمام اقساط بدهی را در موعد مقرر پرداخت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز