خبرگزاری کار ایران

ایلنا از یزد خبر می دهد؛

حادثه ترن کودک شهر شادی یزد در دست بررسی است / اعزام تیم بازرسی از تهران به یزد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۵۱۸

سقوط ۲ کودک هفت و هشت ساله از ترن هوایی شهربازی در پارک شادی یزد باعث مصدومیت آنها شد که علت این حادثه از سوی کارشناسان در دست بررسی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، جمعه شب در حادثه خروج ترن هوایی از ریل در پارک شادی یزد دو کودک مصدوم و از سوی سازمان اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند که یک نفر پس از اقدامات درمانی در بیمارستان شهید رهنمون مرخص و کودک دیگر که مشکوک به خونریزی کبد بود، در بخش مراقبت ویژه این بیمارستان بستری شد.

در پی این حادثه اما مسئولان شهرداری و پارک شادی یزد هنوز هیچ توضیحی در خصوص چگونگی وقوع این حادثه نداده و تنها به پلمب ترن هوایی بسنده کرده‌اند.

این در حالی است که حادثه مشابه در شهر اهواز باعث ورود داستان و تعطیلی کامل شهربازی و بازداشت چندین نفر شد تا بررسی های کارشناسی به نتیجه برسد و ابعاد ماجرا و کوتاهی های احتمالی نیز روشن شود.

البته پس از بازسازی پارک شادی و پیش از اینکه در سال گذشته بازگشایی شود اداره کل استاندارد نسبت به غیراستاندارد بودن برخی از دستگاه‌‌های موجود در این پارک هشدار داده بود.

فراخواندن نمایندگان شرکت بازرسی صادرکننده مجوز از تهران

حمید مطهری؛ مدیرکل استاندارد استان یزد در این رابطه گفت: این حادثه در دست بررسی کارشناسی و تخصصی است.

وی اظهار داشت: به محض اطلاع از حادثه، نشست بحران و اضطرار با کارشناسان ذیربط در اداره استاندارد تشکیل و جزئیات حادثه بررسی شد.

مدیرکل استاندارد استان یزد با بیان اینکه دستگاه مورد نظر از نزدیک بررسی شده، عنوان کرد: این دستگاه پس از تصویربرداری به منظور کارشناسی توسط کمیته تخصصی ملی و استانی، پلمب شد.

مطهری ضمن ابراز همدردی با خانواده مصدومان گفت: مجوز بهره برداری استاندارد از اینگونه تجهیزات، توسط شرکت‌های بازرسی بخش خصوصی صادر می‌شود که مجوز کار و ارائه خدمت این شرکت‌ها نیز، توسط مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (NACI) صادر شده است.

مدیرکل استاندارد استان یزد بیان کرد: به منظور بررسی دقیق ابعاد حادثه، ضمن فراخواندن نمایندگان شرکت بازرسی صادرکننده مجوز و تاییدیه تجهیز ترن کودک، تمامی مستندات و مدارک بازرسی برای ارائه به اداره کل استاندارد و سازمان ملی استاندارد، درخواست شد.

مطهری تصریح کرد: در بخش دیگری از اقدامات، خواستار اعزام نماینده و کارشناسان متخصص شرکت مذکور، برای پاسخگویی به حادثه رخ داده از تهران به یزد شده‌ایم تا ضمن بررسی تخصصی و دلایل رخداد این حادثه، دفاعیات خود را نیز انجام دهند.

وی افزود: با تشکیل کارگروه ویژه، این موضوع تا بررسی کامل و تخصصی و کشف علل حادثه دنبال، و در صورت اثبات قصور و جرم، متخلفان اعم از شرکت بازرسی و تایید کننده یا بهره‌بردار به مراجع حقوقی و قضایی برای اعمال قانون معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز