خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راه و شهرسازی فارس خبرداد؛

نوسازی ۵۰ هزار واحد در بافت های فرسوده طی چهار سال

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۲۲۴

مدیر کل راه و شهرسازی فارس از نوسازی ۵۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده طی چهار سال خبرداد.

به گزارش ایلنا، محمود رضا طالبان در همایش یک روزه فرمانداران، شهرداران و رؤسای راه و شهرسازی شهرستان‌های استان گفت: شکل گیری سکونتگاه‌های غیر رسمی در پیرامون شهر‌ها گفت: توانمندسازی این مناطق نیازمند برنامه ریزی و نگاه شهرسازانه به این موضوع است.

وی ادامه داد: سکونتگاه‌های غیر رسمی محدوده‌های ناکارآمدی هستند که بدون حضور مدیریت شهری و با یک سری اقداماتی که توسط افراد و مالکان انجام می‌شود شکل می‌گیرند و خالی از خدمات مورد نیاز افراد جامعه و ساکنان این مناطق است که می‌کوشیم با برنامه ریزی در جهت توانمندسازی آن‌ها گام برداریم.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس بیان کرد: در حوزه بافت‌های محلات ناکارآمد شهری علاوه بر سکونتگاه‌های غیر رسمی، بافت‌های فرسوده را نیز داریم.

وی ادامه داد: در بحث بافت‌های فرسوده، مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی در جهت تسهیل در صدور پروانه‌های ساختمانی و تسهیلات و مشوق‌هایی که این شورا برای ساخت و ساز در این بافت‌های در نظر گرفته ابلاغ شده که جزئیات ان به به شهرداران و معاونان فنی شهرداری‌ها منتقل می‌شود.

طالبان اظهار داشت: شهرداری‌ها و معاونت‌های فنی آن‌ها چنانچه بخواهند مواردی را به این موارد الحاق کنند، کمیسیون ماده پنج این آمادگی را دارد که به این مبحث ورود کند.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: همچنین بحث مهم دیگری که با کمک شهرداری‌ها داریم دنبال می‌کنیم این است که نحوه نوسازی و مدل مداخله در بافت‌های فرسوده شهر‌ها به چه شکل باشد که در پایان هر سال ۱۲ هزار ۵۰۰ واحد و در پایان چهار سال کل تعهدات نوسازی این واحد‌ها عملیاتی شود.

طالبان افزود: برای این منظور مشاورانی را در اختیار می‌گیریم و از ۹ شهر پهنه‌هایی برای آن‌ها تهیه می‌کنیم که هم محلات ناکارآمد آن شهر‌ها شناسایی شود و هم اولویت اول تا سوم هر شهر و محله و نحوه مداخله شهرداری‌ها نیز مشخص شود تا با حمایت فرمانداری‌ها و اداره کل راه و شهرسازی به سمت اجرا برود.

وی، در خصوص افزایش تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن هم گفت: بر اساس مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار، میزان این تسهیلات از ۴۰۰ میلیون تومان به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

طالبان بیان کرد: پیش بینی می‌کنیم تسهیلات بافت‌های فرسوده نیز افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد که این اتفاق قطعا به رونق بافت‌های فرسوده کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز