خبرگزاری کار ایران

آتش سوزی گسترده در مزارع و باغستان های گچساران مهار شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۰۰۶

مسئول روابط عمومی اداره محیط زیست گچساران گفت: آتش سوزی در باغستان‌های روستای ماهور باشت و مزارع منطقه سرابننیز از توابع این شهرستان مهار شد.

به گزارش ایلنا، داود حبیبی در گفت و گویی افزود: با تلاش نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی، هلال احمر و سایر امدادگران اداری و مردمی در گچساران آتش سوزی ها پیش از رسیدن به جنگل های منطقه حفاظت شده خامی، مهار شد.

وی ادامه داد: در این حوادث که به صورت همزمان پیش از ظهر امروز آغاز شده بود، چندین هکتار گندمزار و مساحتی از باغات منطقه طعمه حریق شد.

به گفته مسئول روابط عمومی اداره محیط زیست گچساران، علت حریق و میزان مساحت مزارع و باغستان های خسارت دیده هنوز مشخص نیست.

حبیبی ادامه داد: در زمان حاضر کارشناسان در حال پایش مناطق محل آتش سوزی برای پیشگیری از فوران دوباره آتش هستند و پس از مهار کامل آتش، نسبت به علت حریق و میزان خسارت ها وارد عمل خواهند شد.

وی با اشاره به آغاز فصل برداشت محصولات زراعی در گچساران، یادآور شد: هرگونه بی احتیاطی و اقدام نسنجیده جزیی می‌تواند به تحمیل خسارت‌های اقتصادی به کشاورزان و از دست رفتن حاصل دسترنج چند ماهه آنان منجر ‌شود.

حبیبی با اشاره به اینکه برخی آتش سوزی مزارع به علت آتش زدن کاه و کلش است، به کشاورزان توصیه کرد تا در این موقع از فصل سال از انجام این اقدام خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز