خبرگزاری کار ایران

آتش‌سوزی جنگل کیاسر مهار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۷۴۸

مدیر کل روابط عمومی استانداری مازندران گفت: حریق در جنگل هفت خال کیاسر که از ظهر دیروز شروع شده بود اطفا شد و بالگرد برای مهار کامل آتش‌سوزی اعزام شد.

به گزارش ایلنا، مرتضی نوربخش در جمع خبرنگاران به اطفای آتش‌سوزی جنگل‌های هفت خال کیاسر در شهرستان ساری اشاره کرد و گفت: این آتش سوزی ساعت یک بامداد روز یکشنبه توسط عوامل انسانی رخ داده بود که توسط نیروهای امدادی هلال احمر، مردم منطقه و همچنین یگان حفاظت منابع طبیعی تا حدود یک شب مهار شد.

وی افزود: صبح روز یکشنبه ۱۳ شهریورماه خبر ۴ فقره آتش سوزی از استان گیلان به یگان حفاظت جنگل‌ها رسید و از بالگردهای امداد و نجات هوایی استان مازندران در خواست کمک شد که دو دستگاه بالگرد برای اطفای حریق به استان گیلان اعزام شد.

مدیر کل روابط عمومی استانداری مازندران گفت: حوالی ظهر اعلام شد که جنگل‌های کلاردشت دچار حریق شده که یکی از بالگردهای اعزامی به گیلان برای اطفای حریق به کلاردشت فراخوانده شد.

وی افزود: ساعت یک بعدازظهر یکشنبه مردم کیاسر حریق جنگل‌های هفت‌خال را به بخشداری کیاسر اعلام کردند و این بخشداری موضوع آتش سوزی را به مدیریت بحران استان مازندران اعلام کرد که  فوری بالگرد  دیگری که به استان گیلان اعزام شده بود برای بازگشت فراخوان داده شد.

نوربخش ادامه داد: بالگرد حین برگشت به استان به سایت خورد و تا قبل از اذان اجازه پرواز برای بالگردها وجود ندارد به همین دلیل آتش سوزی توسط عوامل انسانی توسط نیروهای امدادی هلال احمر، مردم منطقه و همچنین یگان حفاظت منابع طبیعی حدود یک شب مهار شد.

وی افزود:  با توجه به وزش باد این آتش ممکن است دوباره شعله‌ور شود از  ۶ صبح امروز مجددا بالگرد به پرواز درآمد و هم اکنون در حال اطفای حریق نهایی جنگل‌های کیاسر است.

دمای هوای مازندران در چند روز گذشته به بیش از ۴۳ درجه بالای صفر رسیده بود.

یک میلیون و ۶۹۱ هزار هکتار برابر با ۷۰ درصد مساحت استان مازندران را عرصه‌های طبیعی تشکیل می دهد که از مجموع مساحت عرصه‌های طبیعی استان یک میلیون ۱۸۷هزار هکتار زیر پوشش منطقه ساری است که ۷۹۴هزار هکتار آن جنگل ، ۳۸۷هزار هکتار مرتع و پنج هزار و ۵۰۰هکتار هم پارک‌های جنگلی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز