خبرگزاری کار ایران

معاون وکلای مرکز وکلای قوه قضاییه کشور:

اختلافات و سلایق شخصی نیابد وارد وکالت شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۶۸۹

معاون وکلای مرکز وکلای قوه قضاییه کشور گفت: شما به عنوان وکیل وقتی سوگند یاد می‌کنید که قانون رعایت شود حتما آن را جدی بگیرید و مراقب باشید هرگز اختلافات و سلایق شخصی را وارد وکالت نکنید و به روز باشید و مطالعه و دانش افزایی را جدی بگیرید تا وکیلی توانمند شوید.

به گزارش به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، یوسف‌رضا ادیب زاده در مراسم تحلیف کارآموز مرکز کانون وکلای قوه قضاییه استان قزوین که شامگاه یکشنبه برگزار شد، گفت: مهمترین رسالت وکلا احقاق حقوق عامه بر مبنای عدالت و کمک به قضات برای تصمیم‌گیری عادلانه است و نهایت تلاش خود را می‌کنیم تا خدمت رسانی به مردم در عرصه حقوقی هموار شود.

معاون وکلای مرکز وکلای قوه قضاییه کشور عنوان کرد: اگر بتوانیم باری از دوش مردم برداریم باید خرسند باشیم؛ از این رو تاکید می‌کنیم وقتی پروانه وکالت گرفتید رفتارتان در خانواده و جامعه تغییر نکند و غرور خود را در برابر مردم بشکنید و تواضع داشته باشید تا عزت شما حفظ شود.

وی افزود: مراقب باشید حق الزحمه‌ای که از موکل خود دریافت می‌کنید در مسیر درست هزینه شود و دنبال لقمه حلال و خرج کردن در مسیر حلال باشید تا عاقبت بخیر شوید.

این مسئول گفت: وکلا مانند برخی مشاغل از جمله قاضی، نماینده و رئیس جمهور، به دلیل اهمیت کار باید سوگند یاد کنند و همین امر نشان می‌دهد جایگاه شما بالاست، بنابراین باید برای شغل خود اهمیت قائل شوید اما به کسی فخر نفروشید و با دانش، مهارت و علم خود از مردم و حق آن‌ها دفاع کنید.

وی یادآورشد: به موکل خود اهمیت دهید و با احترام با آن‌ها برخورد کنید و در مسیر عدالت گام بردارید و همواره وجدان و شرف و تعهد خود را در کار وکالت مورد توجه قرار دهید و مراقب باشید با کارتان بدبینی ایجاد نکنید.

ادیب زاده گفت: شغل شما مهم است و باید از  انتقام جویی دوری کرده و منافع شخصی را در کار دخالت ندهید و همواره حرفه‌ای رفتار کنید و با قاضی ارتباط نزدیک داشته باشید و در تصمیم‌گیری عادلانه به وی کمک‌ کنید و وکالت را فقط یک شغل برای کسب درآمد ندانید بلکه آن را مسیری برای خدمت و احقاق حق و عدالت تلقی کنید.

در این مراسم 29 کارآموز، با ادای سوگند پروانه وکالت پایه یک خود را دریافت کردند.

همچنین از سامانه آنلاین معاضدت قضایی این مرکز رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز