خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس مطرح کرد

سند توسعه علمی فارس تدوین شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۰۶۱

استاندار فارس گفت: در تدوین سند توسعه علمی استان به هم افزایی، پرهیز از توجه به علوم غیرنافع و ایجاد زمینه شکوفایی استعداد افراد توجه شود.

 به گزارش ایلنا، محمد هادی ایمانیه، روز شنبه در جلسه ارائه گزارش پیشرفت تدوین سند توسعه علم، فناوری و نوآوری استان در شیراز، یکی از اهداف تدوین این سند را هم افزایی مراکز آموزشی دانست و افزود: استفاده از امکانات یکدیگر در حوزه‌های مختلف از جمله نیروی انسانی، مسائل مالی و تجهیزات منجر به پیشرفت استان و استفاده بهینه از امکانات مراکز علمی و دانشگاه ها خواهد شد.

وی ادامه داد: در مسیر تدوین سند، نیازها، امکانات، شرایط، ضوابط و مسائل مرتبط با همه نهادها، دستگاه‌ها، مراکز علمی، آموزشی، تربیتی مد نظر قرار گیرد چرا که پس از تدوین این سند همه موظفند در مسیر اجرای آن قدم بردارند.

وی، عدم پرداختن به علم و پژوهش های غیر نافع را از دیگر از اهداف تدوین این سند بیان کرد گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، می بایست از تدریس علوم غیرنافع پرهیز شود و همه نگاه ها به سوی مسائل کاربردی و ریشه ای معطوف گردد.

استاندار فارس، بر لزوم مدیریت تعداد دانشجو در رشته‌های مختلف تاکید کرد و افزود: پس از تدوین برنامه توسعه علمی استان و ارائه برش های آن، مراکز علمی، آموزشی و حوزه‌های علمیه می بایست در حوزه جذب افراد و تربیت و دانش ایشان متناسب با محیط کار اقدام کنند.

ایمانیه، ارتقاء کیفیت و به روز شدن هر یک از علوم را هدف دیگر تدوین سند توسعه علمی دانست و اظهار داشت: کیفیت بالا و به روز بودن مطالب در زمان تدریس، سطح دانش، نگرش و اهداف پیش روی دانش آموختگان را به سوی نکات مثبت تغییر می‌دهد.

وی، تقویت هویت ملی دانش آموختگان را از دیگر مسائل مهم و قابل توجه در تدوین این سند دانست و ادامه داد: چگونگی بروز خلاقیت افراد و هموار کردن مسیر شکوفایی استعدادهای آنان نیازمند برنامه ریزی جامع و توجه به جزئیات است که در تدوین این سند باید به آن توجه شود.

استاندار فارس افزود: باید با هم افزایی با کارگروه‌های اتاق فکر استانداری که در حوزه‌های فناوری فعال هستند، علاوه بر جلوگیری از موازی‌کاری، به حصول نتایج متمرکز و شاخص کمک شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز