خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت؛

فناوری باید براساس نیاز صنعت ایجاد شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۴۲۳

مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت با تاکید بر ارتباط صنعت و دانشگاه، گفت: فناوری باید بر اساس نیاز صنعت ایجاد شود.

به گزارش ایلنا، امیر حسین اسدی در جلسه‌ای که با حضور واحدهای فناور و دانش بنیان لرستان برگزار شد، با تاکید بر اینکه دانشگاه و صنعت بدون اتصال به یکدیگر به هیچ جایی نمی رسند، اظهار داشت: محل توسعه استارتاپ ها در دل صنعت است و پس از طی مراحل اولیه باید سریعا وارد شهرک صنعتی شوند اما در حال حاضر این روند برعکس شده است.

وی درخصوص راه اندازی پردیس های صنعتی تحت عنوان مراکز نوآوری صنعت محور، افزود: راه اندازی این مراکز در اکثر استان های کشور آغاز شده که امیدواریم در لرستان نیز روند ایجاد آن در صنایع فعال و بزرگ استان زیرنظر پارک علم و فناوری انجام شود.

اسدی با اشاره به مشکلات فناوران در حوزه بازار، اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از فناوران براساس نیاز جامعه تولید نمی کنند و این امر موجب شکست آنها شده است.

مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: فناوری باید براساس نیاز صنعت ایجاد شود اما در حال حاضر این روند در استارتاپ ها برعکس شده و فناوری هایی تولید می کنند که صنعت متقاضی آنها نیست و درنتیجه محکوم به شکست هستند.

وی با اشاره به لزوم اتصال و ارتباط هر چه بیشتر صنعت و دانشگاه، بیان کرد: دانشگاه وظیفه ای جز تربیت دانشجو برای حوزه صنعت ندارد و برای تحقق این امر می توان از برگزاری تورهای صنعتی برای دانشجویان و استارتاپ ها، ایجاد دفاتر برای صنایع برتر استان در پارک های علم و فناوری و دانشگاه ها، اجازه تدریس به صنعتگران پیشکسوت استان برای دانشجویان، برگزاری صبحانه کاری با حضور صنایع برتر، مسئولان استانی و استارتاپ ها بهره برد.

اسدی تصریح کرد: وزارت صمت و به تبع شرکت شهرک ها وظیفه دارند به استارتاپ ها کمک و از آنها حمایت کنند و در این راستا رویکرد جدید این وزارت، تبادل فناوری دانش بنیان با دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری است و ادارات صنعت، معدن و تجارت استانها براساس این شاخصه ها ارزیابی خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز