خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

توسعه قزوین با سرمایه‌گذاری دولتی اتفاق نمی‌افتد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۰۳۸

استاندار قزوین گفت: باید به بخش خصوصی میدان داد چراکه توسعه با سرمایه‌گذاری دولتی اتفاق نمی‌افتد و باید توسط بخش خصوصی و بانک‌ها رقم بخورد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، محمدمهدی اعلایی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین گفت: میزان تورم در استان قزوین به دلیل برخی از موضوعات از جمله بالا بودن نرخ خدمات بالا است و به همین دلیل باید عوامل موثر بر تورم روستایی و شهری بررسی شود.

استاندار قزوین افزود: فاصله زیاد تورم استان قزوین با استان‌های همسایه منطقی نیست و این شرایط به ویژه در موضوع شهری که تأثیر بیشتری بر زندگی مردم دارد، باید در مسیر بهبود قرار گیرد.

وی با بیان اقدام ویژه استان در راستای عدم رشد زیاد سقف درآمد مالیاتی استان اظهار کرد: بنا بود سقف مالیاتی استان تا حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان رشد پیدا کند که مجموعه مدیریتی استان در این زمینه ورود جدی کرد و این رقم را به کمتر از ۱۰ هزار میلیارد تومان رساند، موضوعی که به نفع استان است و مازاد درآمد مالیاتی استان در خود استان هزینه خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین با بیان اینکه تمامی استان‌های اخیر الایجاد پایه‌های بودجه‌ای پایینی دارند، گفت: کل بودجه استان در یک سال چیزی حدود یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به میزان سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی عدد بسیار ناچیزی است

اعلایی افزود: نگاه مدیران استان تسهیل‌گری در جهت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تسهیلات بانکی به استان است و در صورت تحقق این مهم به طور قطع با پیشرفت‌های اقتصادی قابل قبولی همراه خواهیم بود

استاندار قزوین اضافه کرد: واقعی‌ترین بخش بودجه، موضوع تخصیص است که در استان قزوین نسبت به سال‌های گذشته تخصیص بالایی داشته‌ایم و این موضوع هم یکی از برکات سفر رئیس جمهور به استان قزوین است.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه آب، بهداشت و درمان و راه‌های روستایی از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های مجموعه مدیریتی استان است، اظهار کرد: امروز تمامی پروژه‌های راکد و بر زمین مانده بهداشت و درمان، آب و راه روستایی در مسیر اجرا قرار دارد و در آینده‌ای نزدیک مردم شاهد اتفاقات خوبی در این سه حوزه خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز