خبرگزاری کار ایران

استاندارمازندران:

دولت در راستای توسعه صادرات، از هیچ گونه حمایتی دریغ نخواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۱۸۶

بانک ها در جهت اعتلا و رشد صادرات اهتمام کنند و در این راه از ظرفیت صندوق توسعه صادرات به نحو احسن بهره گیری شود.

ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان با اشاره به این که پویایی صادرات، نشانگر اعتلای اقتصادی است، خاطر نشان ساخت: دولت در راستای توسعه صادرات، از هیچ گونه حمایتی دریغ نخواهد نمود.

به گزارش ایلنا از ساری، استاندار با تاکید بر این که موضوع توسعه ی صادرات باید در طول سال و به صورت مستمر دنبال شود، یاد آور شد: تنها در سایه داشتن برنامه ی سالانه و انجام تحرکات صادراتی در همه ی فصل های سال، فتح بازارهای هدف ممکن می گردد.

رییس کارگروه توسعه صادرات استان، با اشاره به این که در این زمینه با توجه به بازارهای هدف مساعد و آماده در کشورهای همسایه، باید برنامه و عزم کافی داشت و سیستم محور عمل نمود، افزود: بانک ها در جهت اعتلا و رشد صادرات اهتمام بایسته نمایند و در این راه از ظرفیت صندوق توسعه صادرات به نحو احسن بهره گیری شود.

استاندار مازندران با اشاره به اقتصادی بودن حمل و نقل دریایی، بر تداوم اقدامات صورت گرفته از سوی بنادر استان تاکید کرد و اظهار داشت: در صورت لزوم باید تمهیدات سرمایه گذاری در جهت توسعه حمل و نقل کانتینری فراهم گردد.

فلاح، تصریح کرد: از توانمندی بخش خصوصی در راستای توسعه حمل و نقل کانتینری استفاده شود و دستگاه های اجرایی مسوول، زمینه نقش آفرینی بخش خصوصی را در این مورد فراهم کنند.

استاندار در بخش دیگری از سخنان خود سفر گروه های تجاری و اقتصادی استان به کشورهای همسایه را در توسعه صادرات موثر ارزیابی نمود و بر تداوم پیگیری ها در جهت انعقاد قرارداد و عملی کردن تفاهم نامه ها تاکید کرد.

وی تجلیل از صادر کنندگان نمونه استان را گامی مطلوب در جهت تشویق صادرگنندگان دانست و گفت: باید مراسم تجلیل از صادرکنندگان سال ۹۳ استان با شکوه تر از سالیان پیش برگزار گردد.

مقام عالی دولت در استان، با توجه به بازدید معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری از زمین سرای تجاری ایران در آستراخان، تاکید کرد: باید با تعیین سیاست های صادراتی و برنامه های تجاری از پیش اندیشیده شده برای احداثاین اتاق اقدام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز