خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت سیاسی استانداری قزوین:

نمایشگاه مشاغل در هدایت ظرفیت جوانان به سمت اولویت‌ها موثر است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۹۷۹

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: با برگزاری نمایشگاه‌های مشاغل می‌تواند در هدایت ظرفیت‌های خوب جوانان در عرصه‌های اولویت‌دار گام برداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عباس کاظمی در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه ویژه هفته مشاغل که پیش از ظهر امروز در دانشگاه کار برگزار شد، گفت: درحال حاضر در برخی رشته‌های تحصیلی دچار تورم هستیم، رشته‌هایی داریم که بازار کاری برای آن دیده نشده و کشش این حجم از فارغ التحصیل را ندارد و این اشکال در آموزش و پرورش است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین ادامه داد: هدایت تحصیلی و استفاده بهینه از توانایی دانش‌آموزان اهمیت دارد؛ ما نیاز داریم دانش‌آموزان از ابتدای آموزش در مسبر درست انتخاب رشته و شغل آینده خود قرار گیرند.

وی بیان کرد: حجم سنگینی از حفظیات که به کار نمی‌آید و گریبان ما را در بخش‌های مختلف گرفته باید اصلاح شود، عزم آموزش و پرورش در این است و آمیدواریم آموزش و پرورش بتواند ظرفیت‌های خوب نیروی جوان را که در اختیار او است را با اهداف علمی و جهش‌های دانشی که در سطح کشور طراحی می‌شود تطبیق دهد.

این مسئول ادامه داد: آموزش عالی هم وظیفه دارد، در بخش‌هایی حجم عظیمی از فارغ التحصیل داریم که بازار کار ندارد و در مقابل، بخش‌هایی به نیروی کار نیاز دارند که تامین نمی‌شود و افرادی هم که در رشته‌های پرمتقاضی پذیرش نمی‌شوند، سرخورده می‌شوند، هم شورای عالی انقلاب فرهنگی و هم دانشگاه‌ها در این حوزه وظیفه دارند.

وی عنوان کرد:  یکی از نقاط امیدآفرین کشور وجود جوانان با سن ۴۰ سال است که اگر درست مدیریت شود و در علم آموزی و دانش افزایی هدایت درست صورت گیرد بخش قابل توجهی از چالش‌ها کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/
سید مصطفی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز