خبرگزاری کار ایران

با رقابت ۴۵۰ هزار و ۵۷۷ داوطلب؛

صبح امروز؛ پرجمعیت‌ترین روز برگزاری کنکور

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۵۴۱

پرجمعیت‌ترین روز برگزاری کنکور صبح امروز بود که در این نوبت ۴۵۰ هزار و ۵۷۷ نفر داوطلب به رقابت پرداختند.

به گزارش ایلنا، مرحله اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی صبح امروز آغاز شد.نوبت اول کنکور سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، در ۵۸۵ حوزه ۴۱۷ شهرستان سراسر کشور برگزار می‌شود و تهران نیز در ۲۵ حوزه برگزاری آزمون دارد.

پرجمعیت‌ترین روز برگزاری کنکور صبح امروز بود که در این نوبت ۴۵۰ هزار و ۵۷۷ نفر داوطلب به رقابت پرداختند. در گروه علوم تجربی تعداد ۲۹۱ هزار و ۷۲۰ نفر داوطلب زن شرکت کرده‌اند و ۱۵۸ هزار و ۸۵۷ نفر از داوطلبان مرد هستند.

آزمون زبان‌های خارجی نیز در نوبت عصر پنج‌شنبه برگزار می‌شود که در این آزمون ۳۸ هزار و ۷۹۹ نفر داوطلب زن شرکت کرده‌اند و ۲۰ هزار و ۷۱۵ نفر از داوطلبان مرد هستند و در مجموع ۵۹ هزار و ۵۱۴ نفر در این گروه آزمایشی شرکت کرده‌اند.

برای به هریک از داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبانهای خارجی به همراه هر دفترچه آزمون، یک پاسخنامه داده می‌شود، که داوطلبان باید نسبت به پاسخگویی سوالات دفترچه آزمون در پاسخنامه مربوط اقدام کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز