خبرگزاری کار ایران

رئیس کل سابق دادگستری لرستان مطرح کرد؛

کاهش ۵۶ درصدی موجودی پرونده‌های قضایی استان / دستگیری ۱۱۵ قاتل فراری در استان طی ۴ سال اخیر

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۵۱۸

رئیس کل سابق دادگستری لرستان با اشاره به دستگیری ۱۱۵ قاتل فراری گفت: هم اکنون تعداد پرونده‌های قضایی به ۳۶ هزار و ۳۶۲ پرونده رسیده کاهش ۵۶ درصدی موجودی‌ها را نشان می‌دهد.

به گزارش ایلنا، محمد رزم روز پنجشنبه - چهارده اردیبهشت - در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری لرستان، با بیان اینکه  با همکاری و تلاش‌های شبانه روزی اقدامات گسترده‌ای در جهت اجرای سیاست‌های قوه قضاییه انجام گرفت، اظهار کرد: تقویت مسائل عمرانی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی همواره در اولویت کاری بوده است.

رئیس کل سابق دادگستری لرستان، با اشاره به کسب رتبه‌های اول، دوم و سوم کشوری از حیث عملکردی این مجموعه طی سال‌های اخیر، افزود: امروز و با وحدت و همدلی مجموعه مراجع نظامی انتظامی امنیتی قضایی لرستان امن‌ترین استان کشور است.

رزم با اشاره به ۸۲ هزار پرونده از چهارسال پیش به مجموعه دادگستری استان، گفت: اکنون این تعداد پرونده به ۳۶ هزار و ۳۶۲ پرونده رسیده و این کاهش ۵۶ درصدی موجودی‌ها را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در طی سال‌های اخیر ۸۷ فقره احکام قصاص نفس، اعدام و محاربه انجام شد، گفت: همچنین ۱۰۱ فقره رضایت قتل عمد جلب شده است.

رئیس کل سابق دادگستری لرستان به دستگیری ۱۱۵ قاتل فراری در استان طی ۴ سال اخیر اشاره و تصریح کرد: امروز ابلاغ الکترونیکی در مجموعه قضایی استان به ۹۵ درصد رسیده است.

رزم با اشاره به شناسایی ۴۰ جرم مهم استان، گفت: قتل، تیراندازی، سرقت‌های مسلحانه، اراذل و اوباش و ارتشاع از جمله مهمترین این جرائم شناسایی شده است.

وی بیان داشت: طی چهارسال اخیر هزار و ۶۸۰ زندانی جرائم غیرعمد استان با کمک ستاد دیه آزاد شد.

رئیس کل سابق دادگستری لرستان با اشاره به ایجاد پنج دادگاه بخش در استان، گفت: ۷۲ کارآموز قضایی را به مجموعه قضایی استان افزوده شدند.

رزم با اشاره به بازدید از ۱۸۷ واحد تولیدی لرستان، گفت: در راستای رونق تولید و رفع موانع تولید ۳۳۰ جلسه در مجموعه قضایی استان برگزار شد.

رئیس کل سابق دادگستری لرستان بر تلاش جهت تعمیق روابط در بین پرسنل این دستگاه اشاره و تصریح کرد: امروز یک مجموعه منسجم و متحد و عدالت‌محور و پاکدست در استان فعالیت دارند، به‌نحوی که دستگاه قضایی لرستان ۲ سال متوالی رتبه سلامت قضایی را کسب کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز