خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت برق حرارتی خبر داد؛

اظافه شدن ۶ هزار مگاوات ظرفیت جدید به صنعت برق کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۲۳۸

مدیرعامل شرکت برق حرارتی کشور از اظافه شدن ۶ هزار مگاوات ظرفیت جدید به صنعت برق کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، عبدالرسول پیشاهنگ روز چهارشنبه - سیزده اردیبهشت - در آیین کلنگ زنی نیروگاه برق بروجرد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از این میزان تولید جدید برق به ظرفیت برق کشور میزان هزار و ۱۱۷ مگاوات هم به صورت تعمیر نیروگاه‌های قبلی بوده است.

وی با اشاره به اینکه مجموع اقداماتی موثر از این قبیل باعث شد تا تابستان سال گذشته مردم با مشکل جدی در مورد برق مواجه نشوند، بیان کرد: امسال نیز هفت هزار مگاوات نیروگاه جدید برنامه ریزی شده است و علاوه بر این حدود پنج هزار مگاوات تعمیر نیز انجام شده است که در مراحل پایانی قرار دارد.

پیشاهنگ یادآور شد: سال گذشته ۹۴ هزار مگاوات یعنی ۲ برابر ظرفیت مورد نیاز کشور نیروگاه و تعمیرات آنها انجام شده است بطوریکه در تابستان گذشته نیروگاههای ما با ۹۸ درصد آمادگی وارد مدار شدند و توانستند برق مورد نیاز مردم را تامین کنند بودند در حالیکه استاندارد جهانی در این زمینه ۹۵ درصد است.

مدیرعامل برق حرارتی کشور با تاکید بر اینکه نهایت تلاش صورت می‌گیرد تا تامین برق مردم در تابستان بدون اینکه مشکلی بر صنایع وارد و تامین شود، اضافه کرد: حدود ۴۵ درصد صنایع ما صنایع بزرگ هستند که تمهیداتی اندیشیده شده تا این صنایع تعطیلات هفتگی خود را به صورت چرخش در طول روزهای هفته اعمال کنند.

وی گفت: به مردم نیز این اطلاع رسانی و آگاهی داده شده که به ازای هر یک مگاوات صرفی جویی برق پنج برابر قیمت برق به آنها پرداخت که امسال آن ۲۰ برابر می‌شود، این اقدامات باعث می‌شود تا کاهش قابل توجهی در مصرف برق حاصل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز