خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبرداد؛

واگذاری 60 واحد سورتینگ، بسته بندی و فراوری بادام در سامان

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۶۲۶

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از واگذاری 60 واحد سورتینگ و بسته بندی و فراوری بادام در اولین فاز شهرک تخصصی بادام سامان خبرداد.

به گزارش ایلنا، حسین برزگر اظهار داشت: پس از فراخوان گسترده عضویت و پذیرش متقاضیان سرمایه‌گذاری نخستین شهرک تخصصی بادام 160 نفر متقاضی درخواست خود را اعلام کردند و بر اساس امتیازبندی 60 واحد در فاز اول واگذار خواهد شد.

وی افزود: نخستین شهرک تخصصی بادام سامان با هدف بسترسازی برای استقرار واحدهای بسته‌بندی و فرآوری محصولات باغی احداث می‌شود.

برزگر تاکید کرد: برای اجرای این طرح ۵۷ میلیارد ریال از اعتبارات شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شد که تا زمان تکمیل و بهره‌برداری حداقل ۱۵۰ میلیارد ریال در آن سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی با اشاره به اینک جهت راه‌اندازی نخستین شهرک تخصصی بادام سامان ۶ کیلومتر عملیات خاکی، زیرسازی، جدول‌گذاری، معبرهای داخلی و جاده دسترسی احداث شد گفت: این شهرک با پیش‌بینی کارگاه‌های بسته‌بندی، شکستن، سورتینگ، صادرات، فرآوری و صنایع جانبی بادام راه‌اندازی و فعال می‌شود.

به گزارش ایلنا هم‌اکنون ۱۸ هزار و ۲۰۹ هکتار بادامستان با تولید سالانه ۲۴ هزار تن و اشتغال‌زایی بیش از ۲۰ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری وجود دارد و این استان رتبه نخست تولید بادام آبی در کشور را به خود اختصاص داده است و از مجموع بادامستان‌های چهارمحال و بختیاری ۹ هزار و ۵۲۵ هکتار با ۱۷ هزار و ۵۰ تن بادام مامایی، سفید، شاهرودی، سنگی و ربیع در شهرستان سامان می باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز