خبرگزاری کار ایران

درخواست نماینده قزوین از کارگران :

به جای تجمع مقابل مجلس با ما صحبت کنید/ در سختی‌ها با شما شریکیم، ما هم ساده و معمولی زندگی می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۵۶۱

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: از شما جامعه کارگری درخواست داریم مطالبات را از طریق حقوقی پیگیری کنید، به جای تجمع مقابل مجلس با ما به عنوان نمایندگان و مسئولان استانی صحبت کنید تا مبادا در خلال تجمع برای مطالبات به حق، عده‌ای اراذل و اوباش، نافهم و کج اندیش به جمع اضافه شده و سوء استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فاطمه محمدبیگی در مراسم تجمع بزرگ کارگران استان که صبح امروز به مناسبت روز جهانی کارگر در دانشگاه کار برگزار شد خطاب به کارگران گفت: جامعه کارگری امروز در خط مقدم جنگ اقتصادی حماسه می‌آفریند و اگر شما کارگران نبودید خانواده‌های ما گرسنه می‌ماندند، ما نماینده مجلس نمی‌شدیم و در جنگ تحمیلی پیروز نمی‌شدیم.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس ادامه داد: اگر تولیدات شما نبود امروز صنعت و صادرات نداشتیم، به رغم همه نامردی‌هایی که دنیای غرب داشته، تولیدات شما ما را از کشورها بی نیاز کرده و کشورهای بزرگ هستند که با ما قراداد اقتصادی می‌بندند.

وی عنوان کرد: این دادها و فریادها، فریادهای من بچه کارگر هم هست، با همدلی و وحدت می‌توانیم این مشکلات را حل کنیم، تمام مشکلات شما را می‌دانم اما این مشکلات مختص کارگران نیست و بسیاری از اقشار مانند روستاییان، عشایر، کشاورزان و معلمان هم از این دست مشکلات دارند؛  که باید برای آن‌ها راهکار ارائه شود.

ادعای حقوق ۵۰ تا ۱۰۰ میلیونی مدیران را نمی‌پذیرم

محمدبیگی اظهار کرد: در مواردی که مطالب و مطالبات به حق باشد تایید می‌کنم اما در مواردی که موضوع غلطی مطرح شود و شما را با مدیران روبه روی هم قرار دهد و ممکن است در جنگ ترکیبی از آن استفاده شود، مقابله می‌کنم، درباره حقوق ۵۰ تا ۱۰۰ میلیونی در مجلس افزایش حقوقی که در دوره‌های قبل ۱۴ برابر بود را نصف کردیم و این موضوع را قبول ندارم.

وی اضافه کرد: مجلس تمام قد پای مطالبات کارگران ایستاده و در سه سالی که فعالیت این دوره آغاز شده ۹۰، ۸۲ و ۷۰ هزار میلیارد برای همسان‌سازی درنظر گرفته شد، چه زمانی این مسایل را داشتیم.

محمدبیگی ادامه داد: با دولت بی تدبیر و امید ۱۳۰ هزار میلیارد بدهی تحویل دولت داد شد و دولت باید ۴۸ ماه ماهیانه ۱۲ هزار میلیارد اضافه خرج و بدهی را پرداخت کند و نتواند مطالبات شما را پرداخت کند، با این تفاسیر کاری که دولت کرده قابل دفاع است، گاهی مجبور هستیم به اندازه‌ای که مقدور است داشته‌ها را تقسیم کنیم که هر چند کم ولی به همه برسد.

حق کارگران در کمیسیون‌های کارگری ضایع می‌شود

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: در حق مسکن به کارگران ظلم می‌شود، در کمیسیون‌های کارگری هم حق کارگران ضایع می‌شود؛ کارگران سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی هستند اما برای تامین مسکن آن‌ها چه کردیم مدیران استان و وزیران باید تلاش کنند زیرا مسکن از بیشترین هزینه‌های قشر کارگر است که اغلب مستاجر هستند.

این مسئول بیان کرد: اصفهان، مرکزی و قزوین سه استان کارگری هستند و ۶۸ درصد جمعیت قزوین کارگری است و این سه استان باید جدا دیده شود و ما سهمیه ویژه می‌خواهیم، البته با پیگیری صورت گرفته دو کلینیک در مهرگان و اقبالیه ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به نقش تشکل‌های کارگری گفت: دولت باید نقش نمایندگان کارگری را در شورای عالی کار در نظر بگیرد و حرف کارگر و مجلس را بشنود، به عنوان زن فعال مجلس در عرصه کارگری خواستار توجه به کارگران خانم هستم، تعداد زیادی کارگر زن داریم اما وقتی مرخصی زایمان می‌خواهند با مشکل مواجه می‌شوند.

محمدبیگی ادامه داد: مادران نیروی کار برای آینده شما تربیت می‌کنند، یک مصرف کننده و گردش صنعت و تولید کار را افزایش می‌دهد، اما شما او را از امنیت کار محروم می‌کنید، او به شما ضرر نمی‌رساند باید آینده نگری داشته باشید.

در سختی‌ها با شما شریکیم، ما هم ساده و معمولی زندگی می‌کنیم

وی بیان کرد: همسان سازی سالانه حقوق بازنشستگان، تسهیل صدور مجوز کسب و کارها و بیمه کارگران ساختمانی از مواردی است که در مجلس به آن توجه شده و برای یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر با مبلغ هنگفتی در مجلس تصویب کردیم و امیدواریم دولت بیمه کارگران ساختماتی را اجرا کند.

این مسئول اظهار کرد: ما در سختی‌ها با شما شریکیم، ما هم ساده و معمولی زندگی می‌کنیم تا درد و رنج را بفهمیم، درخواست داریم مدیران خواسته‌های کارگران را بشنوند و نباید در دفتر مسئولان بسته باشد.

وی عنوان کرد: در رابطه با شرکت تولی پرس حرف حقی زده شد، چرا من نماینده زن باید صدایم را بلند کنم، این موضوع را مسئولان استان، وزیر کار و وزیر صمت قبل از برکناری گفتم، گفتند مسئله ملی است و چهار استان درگیر است، این را می‌پذیریم اما لازم است جلسات برگزار شود و مشکل این شرکت و حدود ۲۶ شرکت دیگر که در سطح ملی است بررسی شود، در استان نسبت به این امر اهتمام وجود دارد و باید سرعت خود را افزایش دهند.

انتهای پیام/
طاهره سادات موسوی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز