خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد؛

برگزاری ۷ جشنواره کشاورزی در گیلان/ از جشنواره گلاب‌گیری تا چای و آلوچه

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۴۵۵

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به اهمیت جشنواره های کشاورزی در رونق گردشگری استان، گفت: جشنواره آلوچه، جشنواره بهار نارنج، جشنواره توت فرنگی، جشنواره چای، جشنواره گلاب‌گیری، مراسم نکوداشت آیین کچ‌چینی و جشن ثبت جهانی ابریشم از مهم‌ترین رویدادهای اردیبهشت ماه در استان است.

به گزارش ایلنا از رشت، ولی جهانی، برگزاری جشنواره‌های آیینی را موجب رونق گردشگری و اقتصادی استان گیلان دانست و اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی دارای ظرفیت‌های خوبی برای توسعه گردشگری است.

وی تحقق این مهم با هدف رونق کسب و کارها به ویژه در روستاها را نیازمند برنامه‌ریزی اصولی و تدوین نقشه راه علمی دانست و اضافه کرد: طبق آمار اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان تاکنون ۲۰۰ جشنواره فرهنگی، کشاورزی و آداب و رسوم در کمیته فرهنگی این اداره‌کل به ثبت رسیده که متناوب در فصول مختلف سال در نقاط مختلف این استان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: این جشنواره‌ها با هدف معرفی ظرفیت‌ها و شناساندن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی در مناطق روستایی و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

جهانی با بیان اینکه جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی و تاریخی استان می‌تواند موجب توسعه گردشگری و افزایش شور و نشاط اجتماعی شود، ادامه داد: جشنواره آلوچه، جشنواره بهار نارنج، جشنواره توت فرنگی، جشنواره چای، جشنواره گلاب‌گیری، مراسم نکوداشت آیین کچ‌چینی و جشن ثبت جهانی ابریشم از مهم‌ترین رویدادهای اردیبهشت ماه در استان است.

وی تصریح کرد: در نظر داریم تا با تکیه بر رویدادهای متنوع زمینه رونق گردشگری و توسعه اقتصاد گردشگری استان را فراهم کنیم.

وی همچنین از ثبت ملی ۱۱۵ اثر ناملموس استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته توانستیم تعداد ۱۶ عنصر را در فهرست آثار ملی ناملموس کشور قرار دهیم و در تلاش هستیم در سال ۱۴۰۲ نیز سهم بیشتری در آثار ناملموس ملی داشته باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز