خبرگزاری کار ایران

بازدید استاندارگیلان از منطقه آزا د انزلی؛

منطقه آزاد انزلی از فرصت دریا برای ایجاد اشتغال استفاده کند

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۰۶۸

استاندار گیلان در بازدید از منطقه تجاری، صنعتی آزاد انزلی گفت: این منطقه باید از ظرفیت دریا جهت اشتغال زایی و افزایش تولید وصادرات بهره مند گردد.

ایلنا: استاندار گیلان از طرح های توسعه، پروژه تقاطع غیر همسطح، طرح ساحلی، محدوده تجاری، شهرک صنعتی و یکی از واحدهای صنعتی نمونه تولید و صادرات پوشاک منطقه آزاد انزلی با اشتغالزایی ۷۰۰نفر وصادرات سالانه ۶ میلیون دلاری بازدید کرد.
به گزارش " ایلنا " از رشت، " محمدعلی نجفی " با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی فرصت مناصب برای توسعه اقتصادی گیلان ویکی از پایه های مهم تحقق اقتصاد مقاومتی است، افزود: درچارچوب اقتصاد مقاومتی، باید امکانات بالقوه موجود در استان را به بالفعل تبدیل کرده و با بهره گیری از ظرفیتها و توانمندیهای داخلی در تعامل با اقتصاد جهانی، توان رقابتی صادرات محصولات خود را افزایش بخشیم.
وی نقش اساسی منطقه آزاد انزلی را در این بخش مهم برشمرد و بیان داشت؛ منطقه آزاد انزلی باید از فرصت دریا برای ایجاد اشتغال و افزایش تولید با استفاده از ظرفیت های داخل و صادرات کالا به خارج از کشور بهره مند شود.
نجفی با تاکید براینکه تاکنون از فرصت های ارزشمند موجود در بخش دریا کم استفاده شده، افزود: با وجود بهره مندی از تنها منطقه آزاد شمال کشور، تاکنون از ظرفیت های دریای خزر به طور کامل برای توسعه استان استفاده نگردیده است.
استاندار گیلان ایجاد بنادر جدید و توسعه بنادر موجود در سطح استان به همراه عملیاتی کردن مناطق ویژه آستارا و لاهیجان را بخش دیگری از اقدامات درنظر گرفته شده برای بهره برداری از ظرفیت های متعدد دریای خزر دانست و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای به فعل در آوردن ظرفیتهای بالقوه موجود در بخش های مختلف کشاورزی، گردشگری و صنعت در استان است که باید همه برای به فعل در آوردن ظرفیت های بالقوه در بخش کشاورزی، صنعت، گردشگری استان تلاش نمایند.


نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز