خبرگزاری کار ایران

برای اجرای اصلاح الگوی کشت؛

بیش از ۱۰ هزار کشاورز قزوینی آموزش دیدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۲۲۲

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: آموزش‌‎های ترویجی به ۱۰ هزار و ۷۰۰ کشاورز قزوینی برای اجرای اصلاح الگوی کشت ارایه شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، احمد مستخدمی روز یکشنبه در نشست کاروان ترویج الگوی کشت محصولات زراعی افزود: در ابتدای این طرح کارشناسان پهنه های مستقر در مراکز جهاد کشاورزی ۵۰ نفر روز به صورت چهره به چهره بهره برداران بخش کشاورزی را آموزش می‌دهند.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه پیاده سازی الگوی کشت از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است و تحقق آن به پایداری و تقویت های فعالیت های این حوزه می‌انجامد، افزود: در این بین آموزش کشاورزان به منظور همراهی و مشارکت در اجرای سیاست های تدوین شده در این حوزه ضروری است.

وی اظهار کرد: ارتقای بهره‌وری محصولات کشاورزی، مسئله یابی مشکلات کشاورزان و ارایه راهکارهای علمی برای حل آنها از مهم ترین اهداف کاروان آموزش ترویجی به شمار می‌رود.

این مسئول گفت: افزایش عملکرد در واحد سطح، ارتقای بهره‌وری آب، جایگزینی کشت محصولات استراتژیک نوین، بیمه، مدیریت ریسک و تاب آوری، جهش تولید در دیمزارها و انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه‌ها از اهدافی به شمار می‌رود که نیازمند مشارکت کشاورزان است و تحقق این مهم آموزش این قشر را می‌طلبد.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: از ظرفیت مزارع الگویی و نمونه برای آموزش به کشاورزان قزوینی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز